Niste ganduri despre curatenie

March 27, 2017 § 5 Comments

Nicicand nu m-am mai simtit atat de stapana: pe corpul si mintea mea, pe casa mea. Astazi am fost la control si se pare ca bebelusa e in block-start, totul e pregatit pentru ca lucrurile sa decurga ca unse (pun intended ;). Eu cred ca energia extraordinara din ultimele saptamani (luni?) de sarcina le este data femeilor pentru ca ele sa realizeze cat de incredibil de puternice sunt. Cel putin eu asa ma simt: increzatoare si puternica.

Am chef sa fac din casa mea o mica bijuterie, vreau saย o fac sa straluceasca din toate partile. Da, curatenia, ordinea ma fac sa ma simt bine, organic bine. Imi place sa gatesc, sa fac lucruri bune pentru noi. Sa am o fata de masa curata si o vaza cu flori. Si niciodata nu m-am mai simtit asa limpede la cap. ๐Ÿ™‚

Nu astept sa fiu inteleasa de altii. ๐Ÿ™‚ Oricum, probabil ca in cateva zile toate astea se vor schimba si ma voi uita la aspirator ca la un obiect strain. :))) Imi e clar ca pregatesc un cuib: aruncam, construim, spalam, lustruim si stergem si e o placere extraordinara in asta. Scapam de tot ce e ne-esential pentru a face loc unei fiinte minunate.

Am urat dintotdeauna sa calc. Mi se pare o pierdere de timp si nici nu ma pricep (probabil exista o legatura cauzala intre astea doua ;)). Imi place sa port haine calcate la dunga, dar procesul in sine mi se pare plictisitor si oarecum greoi. Avea mama o cunostinta care calca de la prosoape la lenjerie intima si sosete. Tot acea femeie schimba prosoapele de la baie zilnic si mai facea inca cateva lucruri care mie mi se pareau incredibile. Insa in casa ei ma simteam minunat – si oarecum stingher.

Mai tarziu, cand m-am mutat la Bucuresti sansa a facut sa ajung intr-o zi in locuinta unei vecine care m-a invitat la ea. Ei, si cum sa refuzi invitatia unei doamne onorabile? Tin minte si acum sufrageria: lumina amiezei care cazea piezis pe masa din lemn masiv, decorata cu un mileu mare, in mijlocul caruia trona o vaza cu garoafe. Simplu si elegant. Praful era sters, mobila era putina dar comoda. Acele fotolii pe care sunt sigura ca le stie toata lumea, dar bine intretinute. Cateva carti intr-o biblioteca, un serviciu de cesti intr-o vitrina si un televizor. Pe jos, un covor in ceva culori caramizii careย se vedea ca fusese aspirat si curatat bine.ย Ei, dupa cateva minute doamna a venit de la bucatarie cu o tavita pe care asezase o ceasca cu cafea aburinda si o felie de placinta cu mere. Scena aceea mi s-a parut Paradisul. Simplitatea absoluta a unei dupa-amieze tihnite, cafeaua cu caimac intr-o ceasca cu margini aurii, o prajitura de casa. Si vorba simpla si blanda a unei doamne trecuta prin viata. Timpul a stat pe loc in acea dupa-amiaza, intr-o sufragerie cu garoafe rosii.

Cred ca cu sau fara hormoni, curatenia din casa mea va fi mereu importanta pentru mine. Casa mea e templul meu. Calcatul rufelor poate fi meditativ (totusi, prosoape nu cred sa ajung sa calc vreodata). Frecatul faiantei la fel. Si da, stiu ca as putea sa imi folosesc acele ore intr-un mod mai productiv. Insa ma intreb: unde gonim in halul asta? Unde o sa ne duca atata ‘productivitate’?

Pe mine curatenia ma calmeaza si ma limpezeste. Pe voi?

§ 5 Responses to Niste ganduri despre curatenie

  • Elena says:

    Nu-mi place sa fac curat, dar m-a apucat inainte de a naste , de fiecare data ๐Ÿ™‚ Nu-mi place sa calc, o fac doar o data pe saptamina.

    Cum zici tu: unde ne grabim? Sotul imi zicea ca imi pierd timpul facind piine sau lucru manual . I-am raspuns ca el face tenis sau golf, doar ca eu am si un rezultat concret, deci cu atit mai bine.

    Nastere usoara!

    • Sinziana says:

      Elena, eu nu ma mai recunosc! Nu-mi vine sa cred ce isi mai fac de cap hormonii! Insa am citit ca atunci cand se apropie nasterea nu e bine sa stai la orizonatala, ci sa te misti, sa stai fie in picioare, in patru labe, pe vine etc. Pai exact asta se intampla cand speli, freci, maturi, nu? :))) Cat de bine le-a potrivit natura.
      Chiar nu cred ca iti pierzi timpul facand paine (nu se compara cu cea de cumparat) si lucru manual… care e extraordinar pentru creier. Si vorba ta, ai un rezultat concret.
      Insa il admir si pe sotul tau pentru tenis si golf si din cate am inteles, are un stil de viata foarte sanatos! Felicitari voua!

  • Elena says:

    Da, bine le-a mai potrivit natura: imi amintesc cum stateam pe jos si frecam gresia cu buretele abraziv ๐Ÿ™‚ Cu ocazia asta stateam pe vine, ca-mi spusese o prietena ca e o pozitie care te ajuta apoi la nastere.

    Nu stiu cit e de sanatos stilul lui, ca e foarte stresat din cauza serviciului. Golful il ajuta sa scape de stres. Exerseaza doar la practice , nu si pe teren adevarat (desi cred ca acolo ar fi si mai si) .Spune ca e ca si cum si-ar spala mintea in ora aia, un fel de meditatie.

  • si pe mine ma relaxeaza sa fac curatenie.In special in baie.Incep intotdeauna cu baile ๐Ÿ™‚

  • o femeie says:

    sindromul cuibului e asociat hormonilor nasterii. Cel mai bun exemplu l-am vazut nu pe mine ci pe o amica ce a nascut un pic mai devreme, dar imi scria noaptea (si eu raspundeam ๐Ÿ˜€ ) ca domnle, e panica, mai are de calcat si nu a terminat si o si doare un picior si nu poate sa se culce cu gandul asta (in 2 zile a nascut ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ )

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Niste ganduri despre curatenie at .

meta

