Cum ma ajuta organizarea sa am mereu timp

February 21, 2017 § 2 Comments

Preambul: toate cele de mai jos sunt valabile pentru perioada de dinainte de bebelus. Dupa ce vom fi trei, sunt sigura ca vom fi fortati sa ne organizam si mai bine. 🙂 Nu ma sperie acest gand, pentru ca iubesc tot ce are de-a face cu ordinea si disciplina (gena militara din mine vorbeste acum).

Asadar…

  1. Scriu pe foaie toate gandurile care imi trec prin cap chiar in momentul in care se intampla – idei, planuri de vacanta sau iesiri, sarcini de rezolvat, oameni cu care vreau sa ma intalnesc. Nu aman scrisul asta, ci cum imi vine o idee, cum o notez. In felul acesta imi eliberez mintea pentru a produce si procesa alte ganduri. Unde notez? Pe foi de hartie random, in diverse agende… Culmea e ca mereu cand caut aceste mici foi le si gasesc.

agende

  1. Fac lucrurile din timp. Si ador tehnica asta. Categoric nu imi place sa ‘las lucrurile pe ultima suta de metri’. Concret, asta inseamna ca ma ocup din timp de chestiuni gen: proiecte importante la serviciu, facut bagaje pentru concediu (sau pentru maternitate :))) etc.
  2. Lista cu prioritati si lucruri pe care nu am voie sa le scap din vedere.  La asta inca mai lucrez, dar cand imi iese ma simt incredibil de bine. Seara imi scriu top 3-5 prioritati, pe care le atac de la prima ora a doua zi.
  3. Eficientizarea sarcinilor habituale – nu toate automatismele sunt nesanatoase si plictisitoare, sa stiti! Obiceiuri oricum avem, de ce sa nu construim unele care chiar sa ne ajute? De exemplu, de mancat cu siguranta mancam in fiecare zi, deci ce-ar fi sa trasam chiar si in linii mari meniul pentru saptamana urmatoare? Eu am descoperit ca imi place mult sa planific cat de cat mesele pentru familia mea si sa organizez in functie de asta si lista de cumparaturi. Totul pare ca are mai mult sens atunci si cu siguranta e mult mai usor. Atunci cand eficientizam task-uri simple, lasam mai mult loc si timp pentru chestiuni creative sau de strategie.

meniu

  1. Il fac acum! Si eu am tendinta de a amana anumite sarcini, pentru ca nu-i asa, suntem fiinte care cauta cu precadere placerea si gratificarea. Dar am inceput sa aman mai putin si sa ma ocup acum inclusiv de chestiunile mai neplacute.
  2. O tehnica extraordinara care ma ajuta cu punctul 5 de mai sus este tehnica Pomodoro, pe care eu am limitat-o la 15 minute. Pe scurt, setez timerul de la telefon la 15 minute timp in care ma ocup non-stop de sarcina aceea neplacuta: golesc inboxul sau raspund la emailuri, scriu un raport, spal vasele etc. Timp de 15 minute nu am voie sa ma opresc, e ca un sprint. Va spun: 15 minute de munca neintrerupta ajuta enorm!

Voi ce secrete aveti pentru a va organiza mai eficient?

§ 2 Responses to Cum ma ajuta organizarea sa am mereu timp

  • Ioana says:

    M-ai făcut curioasă și am căutat să văd ce este cu acest Pomodoro de care nu auzisem până acum. La prima vedere pare foarte eficient și o să testez începând de mâine la serviciu.

  • o femeie says:

    Ce curat e meniul tau!! al meu e plin de taieturi, porci, corecturi :)) – il adaptez functie de ce gasesc prin casa/frigider/dulap etc.dar si ce comenteaza ceilalti din casa :))
    Mie ideea de meniu mi se pare extraordinara: imi pun gandurile in ordine si golesc creierul de preocuparea “si ce mai mancam azim”, imi scot chestii din frigider si dulap uitate, am mai mare perspectiva pe termen lung si pot diversifica, vad ce ingrediente le repet si mai alternez, imi dau seama daca nu am suficiente legume/ fructe si cresc etc etc.

    Cu treburile scrise pe lista…e groasa lista si am unele amanate…

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cum ma ajuta organizarea sa am mereu timp at .

meta

