Un desert sanatos si rapid

February 9, 2017 § 2 Comments

Imi place sa am musafiri si inainte imi placea sa petrec ore multe pregatind fel de fel de bunatati. Dar mi-a trecut. 🙂

Acum caut solutii eficiente, mancaruri delicioase care se prepara rapid si care nu ma vor lasa extenuata si numai buna de zacut in pat, tocmai cand musafirii suna la usa. 🙂 Asa s-a nascut ideea acestui desert care intruneste toate calitatile pe care le caut eu: se poate prepara din timp, este sanatos si delicios si arata bine.

Hai ca parca prea l-am laudat, sa vedem mai bine despre ce e vorba:

Parfait cu fructe de padure si piscoturi

Pentru 4 portii avem nevoie de:

600g iaurt grecesc – voi puteti folosi un amestec de iaurt si smantana sau mascarpone. Eu am vrut ceva mai light

400g fructe de padure congelate – fie amestec, fie un singur tip de fructe. Eu am avut zmeura congelata

80g nuci maruntite

50ml miere

seminte de vanilie si cardamom

4 piscoturi

Cum procedam: Daca aveti timp, incercati sa dati nucile la cuptor cateva minute, isi vor elibera aromele. Eu am avut nuci caramelizate, facute tot de mine. Daca nu, nu-i bai.

Amestecam iaurtul grecesc cu mierea, vanilia si cardamomul. Apoi alegem patru pahare transparente si incepem sa cladim desertul nostru: un strat generos de fructe de padure, peste care adaugam o cantitate considerabila de iaurt grecesc. Intermezzo-ul este un strat de nuci caramelizate, dupa care continuam cu iaurtul. Deasupra mai presaram niste nuci. Cand este gata de servire, infigem in fiecare pahar cate un piscot.

parfait

Si gata! 🙂

Treaba merge foarte repede cu acest desert, nu trebuie sa va bateti capul prea mult. Invitatii nu vor sti cat este de sanatos, si daca ii intereseaza, probabil vor aprecia. Iaurtul acela, amestecat cu seminte de vanilie si cardamom are o savoare aparte.

Sper sa incercati acest desert. Variatiunile sunt infinite si putem ajunge chiar sa facem variante de cheesecake sau tiramisu la pahar. Hmm, uite o idee buna… 🙂

§ 2 Responses to Un desert sanatos si rapid

  • o femeie says:

    la astea nu m-am gandit! Super lejer si sanatos!

    Singura mea idee de desert rapid este lava cake ( 10 min la copt, 5 min inainte de batut ouale si adaugat ingredientele)

    • Sinziana says:

      Ohh lava cake e cu adevarat decadent si nu cunosc pe nimeni caruia sa nu ii placa. Doar ca de data asta eu voiam ceva foarte lejer, si desertul asta poate fi adaptat in multe feluri. 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Un desert sanatos si rapid at .

meta

