Pentru o viata sanatoasa, o salata pe zi

February 6, 2017 § 6 Comments

2

Spuneam aici ca anul acesta vreau sa fac schimbari mici si sustenabile. Miza este pe termen lung, dar actiunile sunt unele zilnice, caci pic cu pic se face mult. Cred ca pentru a reusi sa ducem la indeplinire un plan ambitios este nevoie sa ne concentram strict pe ceea ce este in fata noastra, pe urmatorul pas.

Am impartit obiectivul meu de a trai sanatos in patru departamente: hrana sanatoasa, miscare regulata, somn suficient si liniste in minte si suflet.

6

Astazi as vrea sa vorbesc despre ce inseamna pentru mine hrana sanatoasa. Dupa ce am cochetat cu tot felul de trenduri si perspective, am ajuns la concluzia ca mai simplu este cel mai bine. Asadar, imi propun o salata de legume si un fruct pe zi, hrana cat de cat neprocesata si locala si portii rezonabile.

4

Dar sa vorbim despre preferata mea: o salata pe zi. Cred ca e oportunitatea noastra sa fim creative: cu fel de fel de legume si frunze, seminte, surse de protein, salata trebuie sa fie acea masa gustoasa, sanatoasa, colorata. Mie imi place sa amestec texturi, sa am mereu altceva in farfurie. Si de cand imi fotografiez salatele, parca provocarea sa incropesc ceva de Doamne ajuta e si mai mare.

3

Doar cateva idei: salata de radacinoase sau de legume de sezon, cu frunze de cicoare sau rucola, doar legume crude sau amestec de crud-copt, quinoa sau orez brun, naut sau linte sau fasole, pui sau curcan sau peste sau bucati de friptura de porc, ou fiert sau ou ochi, branza de capra sau telemea, seminte de floarea soarelui sau de dovleac sau de susan sau de canepa, capere sau castraveciori murati… si lista poate continua ad infinitum.

1

Asa ca va provoc sa imi spuneti care e salata voastra preferata. Daca aveti si poze, trimiteti-le si le adaugam la colectie. Hai sa facem ca 2017 sa fie anul #osalatapezi.

§ 6 Responses to Pentru o viata sanatoasa, o salata pe zi

  • Ioana says:

    Salata boeuf! Glumesc, nu m-am putut abține :))))
    Serios vorbind, îmi place foarte mult tabbouleh și cred că asta vine de la gustul de pătrunjel verde pe care îl ador. Alte ingrediente care îmi plac foarte mul în salate sunt boabele de fasole roșie, castraveții cruzi și ceapa verde. Nu mă dau în vânt după ciuperci iar usturoi folosesc foarte rar în salate pentru că mi se pare că acoperă toate celelalte arome.
    Îmi place provocarea ta, mă bag și eu la o salata pe zi.

    • Sinziana says:

      Lasa ca si salata boeuf poate fi considerata salata daca facem niste substitutii mai sanatoase. 🙂
      Zici bine de tabbouleh, si eu il ador, este extrem de fresh!
      Sunt foarte curioasa sa vad salatele tale, Ioana! 🙂

  • Irina says:

    Cred cu tarie ca aceeasi idee poate vizita mai multi oameni deodata in acelasi timp… :)) Si eu am decis ca anul acesta sa fac schimbari introducand lucruri mici, simple, bune, dar pe termen lung, asa am zis ca daca bifez o salata pe zi e un inceput minunat.

    Ma bucur sa te gasesc,

    Irina

    • Sinziana says:

      Bine ai venit, Irina, si multumesc pentru comentariu! Nu e greu sa mancam o salata pe zi, dar ce diferenta poate face pe termen lung acest obicei, nu?
      Sunt curioasa cum arata salatele tale, poate postezi ceva poze pe blog?

  • o femeie says:

    Deci daca as fi pedepsita sa mananc doar un fruct pe zi, as plange 😀 ( eu mananc si 4-5 mere, 3-4-5 mandarine, zilnic).
    La noi salatele sunt ceva normal, zilnic. Vara e doar chestii crude (netratate termic) iarna adaug naut fiert/oua fierte/ fasolica fiarta etc.

    • o femeie says:

      A, si un truc de acasa: fiica mea e mare fan paste, asa ca fac salate cu paste 😀 asa ca are acolo si castravete, si andive, si ardei, si un sos de lamaie si avocado si ulei de masline. Practic valorific ceva apreciat alaturandu-i ceva mai slab apreciat.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Pentru o viata sanatoasa, o salata pe zi at .

meta

