Show must go on

February 4, 2017 § 4 Comments

Ca un facut, evenimentele din zilele astea au tinut sa imi reaminteasca ce greu este sa privesti totul cu detasare, asa cum scriam in insemnarea anterioara… Sunt foarte multe lucruri care ma revolta, iar eu sunt o luptatoare prin definitie. Cred ca intr-o viata anterioara am fost leoaica, altfel nu-mi explic de unde incredibila energie pe care o simt cand vine vorba despre proteste, alegerile importante pe care le fac unele persoane, starea lor de sanatate etc…

Pe de alta parte, suferinta e proportionala cu lupta. Sunt plina de energie, focul din mine arde puternic, dar sunt si trista, dezamagita, speriata, dezgustata, socata. Scriu toate astea acum pentru ca e foarte important sa poti numi emotiile care te incearca, asta le mai reduce din putere si impact. Deci da, sunt suparata. Dar nu pot ramane asa pentru mult timp.

Cu un ochi plang, cu altul scanez ce e in raza mea vizuala. Evaluez optiuni, adun ramasite, imi bat ideile cap in cap si gasesc in mine resurse nebanuite de energie, motivatie, putere. Asta e calitatea-defectul meu suprem: nu prea stiu cand sa renunt. Intr-o singura situatie din viata mea pot spune cu mana pe inima ca am renuntat la o relatie cu un om pentru ca imi pierdusem speranta. In rest… lupt!

Da, sunt optimista si am un rezervor din care tot scot speranta mereu si mereu. Dar cred ca cea mai mare lectie pe care eu inca o invat este aceea ca nu poti controla niciodata ce fac altii. Niciodata. Ar fi minunat sa inteleg o data pentru totdeauna ca nu poti obliga pe nimeni sa faca nimic, uneori nici un fel de argument sau abordare nu conteaza, iar asta face parte din absurdul vietii. Vreau sa continui pe drumul meu, sa fac ce depinde de mine, dar fara a mai avea asteptari sau a mai face proiectii despre cum ar trebui sa stea lucrurile si ce trebuie sa faca altii.

Asta e tema mea pentru urmatoarele cateva luni, la asta vreau sa lucrez. Si poate atunci va veni si detasarea. 🙂

§ 4 Responses to Show must go on

  • Si eu vreau sa inteleg sa lupt cu mine si sa nu mai oblig pe nimeni sa faca ceva. In acest sens cel mai greu imi e cu notele copilului. Si de-ai sti cât de înțeleaptă eram inainte, cum nu le stiam pe toate si aveam mereu sfaturile la mine ☺

    • Sinziana says:

      Draga Mihaela, bine-ai venit si iti multumesc pentru comentariu! Poate ca sfaturile pe care le aveai mereu la tine veneau dintr-o detasare anume? Un mic sfat si de la mine, care nu am ajuns inca in acea etapa: poate poti sa privesti in perspectiva, pe termen lung? E o chestiune de incredere ca totul va fi bine pana la urma, Mihnea e un copil minunat si notele mai putin bune fac parte din peisaj la aceasta varsta. 🙂

  • Multumesc, Sinziana esti o scumpa. Cred ca exact aceasta este solutia, ai dreptate! Voi face tot ce pot sa privesc in perspectiva si sa nu mai iau in tragic un anume moment, concretizat uneori intr-o nota mai mica. Cred ca le asociez cu succesul in viata si dau fiecarui moment prea mare importanta, fiecarei note, etc. Da, succesul nu e conditionat de rezultate la scoala si pe termenul lung trebuie sa ma concentrez. Presupun ca esti psiholog, ca aceeasi perspectiva incearca si psiholoaga mea sa mi-o induca. Uneori trebuie sa auzim acelasi lucru din 1000 de surse. MULTUMESC

    • Sinziana says:

      Mihaela, cred ca Mihnea are nevoie si de note mici si in extenso, de esecuri. Asta e varsta la care incepe sa gestioneze esecurile, cu ajutorul vostru, al parintilor. Altfel, ca adult va asocia esecul cu rusine si drama. Da, sistemul romanesc presupune ca esti la fel de bun la toate disciplinele, ca iti plac toate in aceeasi masura si ca vei avea rezultate exceptionale pe toata linia. 🙂 Din punctul meu de vedere, asta nu face decat sa creeze niste viitori adulti frustrati si confuzi (pentru ca nu prea stiu la ce sunt cu adevarat talentati sau ce le place foarte mult).
      Lasa-l pe Mihnea sa fie un pic rebel… are nevoie de asta! 😉
      Si eu iti multumesc pentru deschidere, invat foarte multe de la tine.
      Si da, cam sunt psiholog, desi nu profesez neaparat ca atare in acest moment (consultant resurse umane + coach). Cu drag! 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Show must go on at .

meta

