De citit cand lucrurile merg prost

January 13, 2017 § 2 Comments

De ce sa nu recunoastem, sunt zile in care totul merge prost, foarte prost. Cum a fost pentru mine ieri. In primul rand am primit o veste care mi-a dat toate planurile peste cap. Sunt inca in stand-by daca voi pleca in deplasare sau nu si mi-am petrecut jumatate din ziua de ieri gandindu-ma la tot felul de alternative. Dar cel mai rau este cand cineva te dezamageste, asa cum am patit eu ieri. Cred ca am mai zis ca sunt foarte optimista si acord oamenilor un mare credit… ehh, se pare ca nu e intotdeauna intelept sa faci asta. Parsivenia si lipsa de profesionalism a unora inca ma uimeste.

Unde mai pui ca dupa dusul de alaltaieri seara una dintre urechi mi s-a infundat. Am incercat fel de fel de solutii si sprayuri si nimic. Nu stiu daca ati patit-o, dar a nu a auzi, chiar si temporar, e destul de nasol – te simti deconectat de lume, oamenii trebuie sa iti repete acelasi lucru de doua ori, e ca un handicap. Pe la amiaza n-am mai suportat si mi-am facut programare de urgenta la ORL. Chinurile mele au luat sfarsit in jur de ora 17.00 si Doamne, cat de bine e sa auzi din nou!

In tot acest rastimp, am incercat sa ma calmez. Stiti situatiile acelea ‘cum o dai, tot prost iese’? Din situatia asta stiam ca multa lume va iesi sifonata si suparata pe mine, ca eu insami va trebui sa renunt la unele lucruri importante pentru mine. Si mai eram si surda de o ureche!

Dar am strans din dinti si…

Am incercat sa devin foarte constienta de cum ma simt in acel moment. Simteam ca imi crescuse pulsul si de frustrare lacrimile stateau sa tasneasca. As fi injurat. [Ajuta mult sa ne recunoastem starea de moment si sa o articulam, jumatate din tensiune poate sa dispara atunci]

M-am gandit cum o sa mi se para situatia asta peste 5 ani. Cum zice americanul, ‘look at the big picture’. Asta ajuta sa nu te inflamezi (prea tare).

Apoi am tras aer adanc in piept. Trag si acum. 🙂 O sa ma umflu de la atata aer inspirat. 🙂

Am regandit strategic situatia. Din nou, in engleza situatiei asteia ii spune ‘reframing’. Ma gandesc cum pot totusi sa ies la liman foarte bine. E mai util sa accepti ca uneori lucrurile merg prost, ca nu poti multumi pe toata lumea in acelasi timp, ca uneori tu insuti trebuie sa strangi din dinti si sa mergi mai departe. Acceptarea e infinit mai avantajoasa decat datul cu fundul de pamant. 🙂

Si recunosc, o doza mare de detasare nu strica. La asta inca lucrez. 🙂

Pe scurt, cand lucrurile merg prost… Identificam emotia care ne copleseste, putem sa spunem cu voce tare ‘Ahh la naiba, ce nervoasa sunt! Imi vine sa sparg niste pahare!’. Apoi, tragem mult aer in piept si expiram zgomotos, cu limba scoasa (la yoga tehnica asta se numeste ‘respiratie de leu’). Pe urma gandim situatia in perspectiva – da, acum e rau, dar cum ma voi raporta la situatia asta in 5 ani? Cum pot eu sa ies cu bine de aici? Cum pot privi lucrurile dintr-o alta perspectiva? Si pe urma ne detasam, ne turnam un pahar de vin (sau apa, fiecare dupa posibilitati) si radem. Ventilatorul a improscat cu rahat in toata directiile, dar putem sa ne pastram un strop de umor chiar si in situatia asta rau-mirositoare. 🙂

§ 2 Responses to De citit cand lucrurile merg prost

  • Elena says:

    Si eu sunt foarte increzatoare in oameni si de obicei nu sunt dezamagita. Cred ca e o atitudine buna, pina la urma cu timpul inveti sa nu-ti mai pese in rarele cazuri cind ti-s inselate asteptarile. Si parca oamenilor suspiciosi li se intimpla tot felul de lucruri care le intaresc si mai tare suspiciunile. Mie din contra, mi se intimpla parca tot felul de lucruri bune , care ma fac si mai increzatoare.
    Ai incercat sa sari intr-un picior pentru ureche? Mie mi se infunda des si intotdeauna are efect. Aplec capul pe partea urechii infundate si sar pe calciiul piciorului de pe aceeasi parte.

    • Sinziana says:

      Da, mi-am dat seama ca oricat as incerca sa fiu mai putin optimista si increzatoare, totusi asta mi-e natura si nu cred ca ma voi schimba. 🙂 Doar ca… ce faci cand dai peste niste acrituri de oameni? Peste indivizi posaci, care iti pun bete in roate, care nu isi fac treaba ca lumea?
      Uite ca nu am incercat treaba asta cu saritul intr-un picior. Eu am avut un dop de ceara in acea ureche, nu a trecut nici cu apa oxigenata, nici cu alcool boraxat, nici cu ulei incalzit… doar cu o vizita la ORL! 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading De citit cand lucrurile merg prost at .

meta

