Momente de pauza – de ce?

December 19, 2016 § Leave a comment

Vineri, pentru ca am lucrat de acasa, am profitat sa ma uit pe planul de saptamana aceasta. Soc si groaza! Nu doar ca fiecare zi e foarte ocupata, dar aproape in fiecare moment al zilei am cate o ‘programare’ – ca vorbim de primarie, prefectura, intalnirea cu o prietena, programare la doctor, facut salata de boeuf cu mama si o prajitura cu soacra 🙂 etc., agenda mea e full. Si nu sunt singura, cei mai multi dintre noi suntem ocupati, stresati, haituiti, epuizati. Problema e ca in goana asta continua, nimic nu mai are sens si nici bucurie sau satisfactie nu prea mai exista. Sau chiar suntem ocupati cu chestii marunte care nu au nici o legatura cu ceea ce ne dorim de fapt.

Pana si vineri seara imi propusesem sa merg rapid la magazin si sa cumpar un cadou de Craciun, doar ca… m-am oprit. Si mi-am dat seama ca am nevoie sa zic ‘stop joc’ si sa mut accentul de pe executie si implementare pe strategie si planning. Asa mi-a venit ideea unui moment de recalibrare in care sa pun orice altceva ‘on hold’ si sa analizez la rece:

-sunt unde as vrea sa fiu? am facut vreun progres in privinta prioritatilor mele? si daca nu, de ce?

-ca un corolar la ce am scris mai sus: daca nu pot identifica prioritatile, incerc sa identific chestiunile la care pot renunta (nu tot ce este pe agenda este si important, si prioritar). Ce pot delega? De exemplu, week-endul acesta E. s-a ocupat in intregime de curatenie, asa ca eu nu mai am de facut mare lucru pe partea asta. Ideea e ca nu trebuie sa facem noi CHIAR TOT. 🙂 Socant, stiu! 😀

Sfarsitul de an pare mereu o cursa contra-cronometru. De fapt, multe dintre zilele noastre sunt asa. Eu am inceput sa pun la indoiala conceptul de productivitate (pe care il asociez cu volum, cantitate) si sa ma axez pe acele 2-3 lucruri care conteaza cu adevarat pe termen lung (calitate). Asadar, in loc sa ma intreb ce am de facut in fiecare clipa, o sa ma intreb:

Care sunt acele 2-3 lucruri fara de care nu pot lasa ziua sa se incheie?

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Momente de pauza – de ce? at .

meta

