Planul meu de vacanta

December 5, 2016 § 10 Comments

In dimineata aceasta, in timp ce trenul aluneca rapid spre Zurich traversand fel de fel de peisaje alpine, m-am surprins gandindu-ma la vacanta de iarna care, cu voia Domnului, va incepe in cateva saptamani.

Imi place sa am intotdeauna un plan J, chiar si atunci cand vreau doar sa ma destind. Imi da o senzatie de liniste sa stiu ca ma ocup de tot ceea ce e important si nu imi scapa nimic.

Asadar, vacanta de iarna va fi despre:

  • Rezolvarea unor probleme administrative – pasaport, buletin nou, niste intalniri cu autoritatile
  • Rasfat personal si pregatire pentru al treilea trimestru de sarcina – as vrea sa merg la o serie de masaje si tratamente cosmetice. Am pe lista si chestii precum sutiene de alaptare (o sa merg sa probez) sau tinuta pentru spital in zilele de dupa nastere. Pe toate astea le voi pune in calendar ca sa ma asigur ca le si duc la indeplinire.
  • Timp cu familia si prietenii. Aici am sa fac o lista separata ca sa ma asigur ca nu ratez pe nimeni. J
  • Hranit sanatos – sarbatorile sunt prilej de mancat mult si prost, si am de gand sa controlez asta facand un simplu check-mark: zilnic o salata de legume, fructe si un iaurt, si portii rezonabile de mancare
  • Miscare: obligatoriu o ora in fiecare zi
  • Educatie: lucrez la o lista de lectura, atat de business cat si beletristica. Si neaparat un business plan pentru anul viitor.
  • ‘Unstructured time’ – pe asta l-as putea traduce ca ‘timp de voie’. Adica chestii spontane, gen mancat portocale pe canapea cu mama si sora mea, uitat la Singur acasa sau pur si simplu visat cu ochii deschisi J

Pentru voi cum arata planul de vacanta?

§ 10 Responses to Planul meu de vacanta

  • Daniela E. says:

    Hey there stranger! Remember me? Dupa prea mult timp, revin si eu…multe lucruri s-au petrecut in ultimul an si din cate vad, la tine o veste extraordinara! Felicitari pentru sarcina, sper sa fie una usoara in continuare si nasterea rapida! Eu am nascut in mai, pe 19, un baiat de 3040g si 50 cm…care acuma are 7600 si 63 cm. Intre timp am revenit si la munca, mi-am revenit si din Baby blues-ul absolut oribil de care am suferit dupa nastere (refuz sa cred ca a fost depresie) si la fel ca si tine ma pregatesc de Craciun si vacanta, de data asta cu alta motivatie: gangurerile lui T. Buun, si-acuma la subiect! Daca intentionezi sa alaptezi, trebuie musai sa iti iei lanolina pura, de la Medela sau Lansinoh si comprese Multi Mam- alaptatul la inceput poate fi crunt dar apoi e poveste de iubire. Nu uita sa folosesti lanolina cu vreo luna jumate inainte de termen,Si tot cu privire la alaptat…ia-ti hainute sau pijamale ce se pot desface usor la piept si accepta mental ca vreo 2 luni vei sta mai mult cu sanii pe afara 🙂 Cat despre sutien de alaptare…nu-l lua decat cu vreo 2 sapt inainte de nastere, vei fi uimita cat ti se va modifica corpul in ultima Luna! I could go on and on with tips and tricks, numai ca unele-s cam….scarboase na! ca asa e, degeaba vreau s-o dau pe ocolite. Cum ziceam, ma bucur sa te regasesc dupa aproape un an de cand am comentat ultima oara la tine aici, ma bucur ca scrii la fel de poetic si incapatanat de Realist in acelasi timp si te imbratisez cu drag!

    • Sinziana says:

      Ahh, Daniela, stii ce zambet MARE a aparut pe fata mea cand am citit comment-ul de la tine?! Atata energie si buna-dispozitie emani si multumesc ca ai trecut din nou pe aici, mi-a fost dor de tine! Sa va traiasca T. si sa fie sanatos si norocos! Ce frumos (si greu) trebuie sa fie!!
      Multumesc din suflet pentru sfaturile cu lanolina, am auzit ca ar trebui sa folosesc aceasta crema chiar dinainte de a naste, dar nu mi-a spus nimeni de care crema sa fie sau ce brand! Am notat acum – si la fel informatia despre sutiene.
      Ohh, asa nasol a fost baby blues-ul? Tot mai des aud chestia asta si sincera sa fiu, ma cam inspaimanta. Sa fie hormonii, oboseala, sau ce?!
      Si sa stii ca poti povesti orice, mie nimic ce are legatura cu natura umana nu mi se pare prea mult sau prea scarbos. Sau poate iti scriu eu un mail sa te intreb ce si cum. 🙂

      Te imbratisez si eu cu mult drag si… esti o super mamica! 🙂

      • Daniela E. says:

        Oricand imi poti scrie! Orice-ti trece prin cap, daca te pot ajuta, cu cea mai mare placere. Baby blues vei avea si tu, cam toate avem, dar depinde la fiecare persoana in parte cat de complex e…la mine a fost nasol de tot, cred ca vreo 2 saptamani am plans in continuu si nu ma gandeam decat cum sa scap de situatie, mi se parea ca nu am cum sa fiu o mama buna, mi se parea ca am facut un mare rau acestui copil aducandu-l pe lume, vroiam sa fug in lume…singurul lucru care m-a scos din starea asta a fost sa-mi repet intruna ca va trece, sunt hormonii, schimbarea si oboseala…va trece, va trece…si a trecut! Nimeni nu ma intelegea, nu-s smiorcaita din fire, dar ce-am mai plans dupa nastere!!!Treaba asta a durat vreo 2 luni la mine, am mai stat o Luna acasa si apoi la munca. Stii ca se mai zicea in batrani de cate vreuna ca a ramas scrantita din lauzie? Acum inteleg vorba. Intentia mea nu e sa te sperii, ci sa stii ca se poate intampla si asa, sa construiesti din timp mecanisme ajutatoare. Cand te vei simti coplesita, ia-ti puiul in brate si dragaliti-va in pat singuri, e cel mai bun medicament. Cere ajutor, nu te sfii, ai rabdare cu tine si puiul si in timp se vor regla toate! Ah, gata, ma opresc ca deja am scris un roman!
        Ce bine-mi pare ca vei fi mamica! Vei fi o mamica super! Cea mai buna pentru puiul tau!!

      • Sinziana says:

        Nu stiu ce sa mai zic, e a doua oara saptamana asta cand aud de baby blues. A patit-o recent sotia unui coleg care a nascut gemene, dar in cazul ei a fost mult mai rau, a ajuns la psihiatru cu insomnie si depresie si clar nu se poate ocupa de fetite, acum e sub tratament. Ce mi-a povestit colegul ca a patit pare asa, foarte SF, dar e pe bune.
        Incredibil ce ne fac hormonii… si nu prea cred ca ne putem pregati in vreun fel! 😀
        Am sa iti scriu un mail, deja mi-ai dat doua informatii valoroase – cu sutienele si crema. 🙂

    • IuliaBe says:

      Eu am nascut acum aproape 2 sapt; baby blues si la mine, dar mai atenuat, adica am zile cand plang, si imi trec aceleasi ganduri prin cap ca nu sunt o mama buna pt ca nu am alaptat (bebe care nu vrea sa traga la san mai mult de 5 min) si ca dupa 3 luni va tb si eu sa ma intorc la munca…. eu am dat-o in bara cu alaptatul din pacate…. ma mulg si incerc sa ii dau cat mai mult lapte matern si incerc sa nu culpabilizez…( ma ajuta mult sa vb si cu prietene-mamici care au trecut prin aceiasi situatie ca si mine)
      Babyblues si dificultatea de a alapta sunt doua subiecte tabu, nu ma asteptam sa fie asa greu sa alaptezi (la debut ma refer) si mi-e ciuda ca nimeni nu m-a atentionat sa imi spuna sa ma preg psihic si pt a nu putea alapta….
      Daniela, tu cum ai gestionat intoarcerea la munca dupa 3 luni….
      Sinzi…multa sanatate si sarcina usoara in continuare…..

      • Sinziana says:

        Iulia, in primul rand felicitari, sa va traiasca micutul si sa fie sanatos si vesel! Referitor la alaptat… capul sus! Stiu razboiul ala cu laptele praf, dar realitatea e ca milioane de oameni sunt bine merci in viata dupa ce au fost hraniti cu lapte praf. Si nu uita: totul, absolut totul trece!
        Mai delicata mi se pare problema intoarcerii la munca, mie 3 luni mi se par absolut infime!
        Sa va bucurati de timpul cu bebelusul vostru!

      • Daniela E. says:

        Nu stiu daca am voie aici, Sanziana, te rog sa dai mail-ul meu IulieiBe, am adunat o gramada de info legate de alaptare, cred sincer ca o pot ajuta sa intoarca pe bebe la san, daca asta isi doreste. Plus de asta, o data cu intoarcerea la munca mi se pare mai simplu de un milion de ori cu alaptatul decat cu lp, dupa ce ca vii obosita de la munca sa te mai si trezesti sa faci biberonul poate fi foarte greu. Iulia, iti promit eu ca va fi totul bine, crede-ma ca trece si te vei acomoda si cu lipsa de somn si cu durerile si tot tot. Lista mica de necesar pt o alaptare reusita din punctul meu de vedere, mai ales prin Prisma intoarcerii devreme la munca arata asa: Sani 🙂 lanolina pura, comprese Multimam, ceai fenicul-anason-chimen, perne confortabile, pompa (manuala pt folosire ocazionala, electrica dubla daca intentionezi sa continui si cand muncesti), pungi congelare lapte matern si muuulta apa. Grupuri FB de foooarte mare ajutor: Alapteaza, In brate la mami, Pompare lapte matern, Fren labial fren Lingual. In engleza, kelly mom e de citit, info cu nemiluita. Tu Sanziana apuca-te de acum de citit, Iulia are mare dreptate cand zice ca nu se vb suficient despre alaptare. Eu cel Putin nu prea am avut nici un exemplu apropiat de alaptare asa ca a trebuit sa ma informez mult inainte, iti jur ca citisem atat de puteam da licenta pe acest subiect 🙂

      • Sinziana says:

        Sunteti grozave, fetelor! Dana – chiar ca esti compendiu. 🙂 Iulia – ti-am dat mail cu mailul Danei. 🙂

      • Daniela E. says:

        Referitor la intoarcerea la munca…decizia a fost nu grea, ci extraordinar de grea…ma comparam cu prietenele mele din tara care au stat cate 2 ani acasa si ma gandeam ca sunt o egoista, eu de ce nu ii ofer copilului meu privilegiul de a fi ingrijit de Mama lui mai mult timp. Mi-am adus aminte ca am judecat o fosta colega de munca din tara care s-a intors la munca tot dupa 3 luni si pe care la momentul respectiv am catalogat-o drept inconstienta…Vrei sa stii ceva? NU regret deloc ca m-am intors la munca!
        Mi-a facut atat de mult bine acest lucru! Cred cu tarie ca rutina aceasta serviciu-acasa m-a ajutat sa trec de acel Baby blues luuung, ce dadea in depresie. Am pompat si congelat lapte, am imprietenit bebe cu un dispozitiv de hranire care sa nu interfereze cu alaptarea, numit Medela soft Cup, am convins pe Mama sa se pensioneze sa ma ajute cu nepotul (oricum ea de mult astepta o portita fiindca muncea prea din greu si nu mai facea fata), am negociat la munca sa pot lucra timp de trei luni de zile doar 6 ore pe zi….pt asta am renuntat si la 5 zile de concediu pentru a acoperi parte din acele ore (acum privind in urma, o Luna cu 6 ore ar fi fost suficient). Nu te invinovati, eu am facut asta si-ti pot zice ca nu are rost! Nu-ti iubesti copilul mai Putin daca te intorci devreme la munca! Nu permite nimanui sa te judece, fiindca nimeni nu-ti cunoaste situatia! Si oricum toti sunt buni de gura dar nimeni nu ajuta de fapt! Capul sus, copilul tau va fi mandru ca are o mamica luptatoare!

  • o femeie says:

    felicitari pt planuri! La noi e simplu: masa de Craciun, cadouri la 2 prieteni (cosuri de Craciun), apoi zburam 2 sapt. pe o insula.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Planul meu de vacanta at .

meta

