Viata de zi cu zi in Japonia (1)

November 25, 2016 § 1 Comment

Dimineata vezi mereu o armata de barbati imbracati fara exceptie in costume negre, camasa alba si cravata neagra. Se grabesc spre birouri si nu se uita nici la stanga, nici la dreapta. Femeile sunt atat de feminine, in rochii sau fuste, cu pantofi delicati, mereu imbracate intr-un pardesiu bej sau negru si uneori accesorizate cu cate o esarfa sau un sal. Si sunt atat de ingrijiti si curati, ca ti-e mai mare dragul sa ii privesti.

Multi, foarte multi oameni sunt imbracati in costumul traditional, cu kimono. La inceput, am privit lung si muta de admiratie. Femeile sunt atat de frumoase cu kimonourile lor! Pentru ciorapii albi si acele sandale ca niste slapi, purtate chiar si in toiul iernii inca nu am gasit explicatie. šŸ™‚

papuci

Pe strada nu se fumeaza asa, la intamplare. Oamenii care vor sa fumeze se opresc langa vreun magazin sau chiosc ca sa isi satisfaca viciul. Biciclistii se amesteca cu pietonii intr-o dezordine fara reguli si totusi nu am fost martori laĀ niciĀ unĀ accident. Iar masinile sunt toate spotless, nu cred ca am vazut vreuna zgariata sau murdara. De altfel, soferii de taxi poarta adesea manusi albe si iti deschid si inchid usa, indiferent cine ai fi.:)

pe-strada

Copiii sunt incredibil de dulci cu ochii lor negri si obrajii bucalati. Sunt atat de cuminti si linistiti! Si ma intreb cum ii educa japonezii acasa, caci tantrumuri nu am vazut deloc in cele doua saptamani cat am stat acolo. Dimpotriva, am remarcat cu stupoare ca merg singurei spre si de la scoala, traverseaza singuri si in ordine… Am vazut grupuri de scolari care nu aveau mai mult de 5 ani plimbandu-se nestingheriti prin Tokyo in uniformele lor atat de simpatice.

Cat despre ordinea si disciplina care domnesc peste tot, as putea vorbi mult si bine… Primul lucru care ne-a frapat inca de la aeroport a fost ca exista oameni care spala cu responsabilitate chiar si pe sub bancile de asteptare. Apoi, la metrou erau alti angajati care frecau rosturile dintre bucatile mici de gresie, foloseau o periuta minuscula si curatau fiecare suprafata. Si cred ca am mai spus ca la fiecare cumparatura alimentara (chit ca e un simplu pateu la cofetarie) primesti un servetel umed. Cum sa spun… ti-e mai mare dragul sa intretii si tu curatenia!

Peste tot, oamenii se aseaza frumos la coada, nimeni nu imbranceste pe nimeni, fiecare isi asteapta randul. Chestia asta mi s-a parut atat de civilizata siĀ linistitoare. Am fost foarte atenta si nu am observat rautati si meschinarii (nu e nevoie sa intelegi japoneza, pe astea le intelegi din limbajul corpului) in mijloacele de transport public. Oamenii iti fac loc sa te asezi, te cheama daca e vreun loc liber si apoi isi vad linistiti de jocurile lor pe telefon sau de cartea pe care o citesc sau de…. somn (caci cei mai multi dorm in mijloacele de transport in comun, dar despre asta vorbim in episodul viitor :)).

stat

§ One Response to Viata de zi cu zi in Japonia (1)

  • o femeie says:

    in 1910 japonia era in plin feudalism. Anii 50 au fost iar de napastuire sub ocupatie americana. Astazi au ajuns in fruncea economica a lumii. Inca au cutremure, tzunami-uri, dar uite ca disciplina i-a adus aici.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Viata de zi cu zi in Japonia (1) at .

meta

