Cum calatorim usor – sfaturi pentru experiente placute la drum

November 19, 2016 § 5 Comments

Iau o pauza de la organizarea articolelor despre Japonia ca sa va povestesc cum ma pregatesc eu pentru calatorii. Si daca acum vreo 8-10 ani eram in stare sa car un geamantan intreg de haine si incaltari dupa mine numai pentru a-mi schimba tinuta de doua-trei ori pe zi :), dupa ani de zile in care am calatorit si doua saptamani aproape in fiecare luna, am eficientizat mult procesul.

Daca vorbim de o calatorie in interes de business, am mereu in vedere ca hainele sa fie pregatite din timp. Fie ca le duc la curatatorie sau le spal/calc eu insami, nu imi place sa las lucrurile pe ultima suta de metri si sa ma trezesc ca nu stiu ce rochie sau sacou are o pata. De altfel, cu hainele pe care le am in garderoba mi-am alcatuit deja tinute standard in care stiu ca arat bine si care imi dau incredere in mine – deci nu mai trebuie sa stau mereu in fata sifonierului sa ma gandesc care curea se potriveste cu care rochie sau pantofi. 🙂

In al doilea rand, mi-am pregatit o gentuta standard cu cosmetice pe care nu le mai schimb de fiecare data cand ma intorc din calatorie. Practic, acolo am o dublura pentru cam orice, doar ca in varianta mini: mini periuta si pasta de dinti, mult mai putine farduri si un singur dermatograf, iar pentru crème folosesc sticlutele mici pe care le-am primit de-a lungul timpului de la diverse branduri.

Cateva mostre Clarins

Cateva mostre Clarins

Pentru calatoriile mai lungi cu avionul, pentru mine functioneaza urmatoarele chestii:

  • Un portfard cu item-urile de baza – servetele umede pentru curatarea diverselor suprafete din avion gen masuta, servetele pentru sters fata, diverse mostre cu crème pentru fata si maini, un balsam de buze, cateva agrafe si alte produse de igiena personala. In timpul zborului ma deshidratez grozav, asa ca pe langa a bea multa apa am grija sa imi curat fata si sa imi dau cu crema si balsam de buze.

clarins

  • Imbracaminte si incaltari comode – adica slapi. pentru ca nu o sa ma incalt cu cizmele de fiecare data cand merg la toaleta.
  • Snacksuri – anul trecut cand am mers in Noua Zeelanda am avut tot felul de snacksuri la noi – fructe uscate, seminte de dovleac picante la cuptor (facute de mine), pliculete cu ceai hepatic (pentru pacientul meu no.1:)) si pungute individuale cu seminte de chia sau amestec de chia cu tarate. Stiu ca multi nu vad rolul acestor pungute, dar daca stiti ca va balonati usor sau aveti probleme cu digestia, este perfect sa le amestecati cu iaurtul pe care il primiti la masa in avion. Iar semintele de chia pot fi puse pur si simplu intr-un pahar cu apa. Functioneaza perfect. 🙂
  • Apa. Multa, multa apa. Am citit undeva ca pentru fiecare ora de zbor ar trebui sa bem cam jumatate de litru de apa. Asta mi se pare mult chiar si mie, care sunt mare fan hidratare. Totusi, am mereu o sticla de 0.5L cu mine si in loc sa cer mereu un pahar nou, rog insotitoarea de zbor sa imi umple sticla mea.

Cat despre organizarea bagajului… cum spuneam, am renuntat la fel de fel de accesorii si o pereche de incaltari pentru fiecare tinuta. Acum imi place ca bagajul sa fie cat mai usor si sa pot face multe combinatii. Daca vorbim de o calatorie de doua-trei saptamani, pot sa imi spal sosetele si lenjeria intima chiar si in baia hotelului, nu trebuie sa umplu jumatate de geamantan doar cu asa ceva.

Anii trecuti cand calatoream mult de tot cu jobul, simteam nevoia sa aduc o bucatica din acasa cu mine, sa ma relaxez cumva si sa personalizez camera de hotel in care imi petreceam atat de multe nopti. Asa incat luam de acasa mici lumanarele pe care le aprindeam atunci cand aveam nevoie de un moment doar pentru mine. O alta chestie care functioneaza cand avem nevoie de un mic ritual de frumusete ‘la distanta’ sunt mastile hidratante – pur si simplu adaugam in gentuta mea de cosmetice una-doua plicuri cu masti care stiu ca imi plac si ma fac sa ma simt bine. Lumanarelele si mastile sunt obiecte care nu ocupa mult spatiu in bagaj, dar atunci cand esti obosit sau iti e dor de casa intr-o calatorie, pot face toata diferenta. 🙂

Si inca un truc pe care l-am invat de curand: iau la mine unul sau doi saci menajeri in care voi pune hainele murdare. Asta cred ca functioneaza foarte bine mai ales pentru familiile mari, unde se strang multe haine murdare. De exemplu, in vacanta din Japonia noi ne-am mutat intre trei hoteluri – evident ca atunci cand faci si desfaci bagaje vrei sa separi deja rufele murdare de cele curate, iar odata ajuns acasa nu mai pierzi timpul sortandu-le.

Ah, si apropos de intorsul acasa, un alt truc de-ale mele este sa ma asigur ca atunci cand ma intorc din concediu ma asteapta o casa curata, in care totul e in ordine. Mai functioneaza sa am si ceva bun cu care sa ma rasfat – sucul sau iaurtul preferat in frigider, de exemplu. In felul acesta trecerea de la vacanta la ‘viata normala’ nu e asa brutala. 🙂

Cam astea sunt trucurile mele pentru calatorii placute si usoare. Ale voastre care sunt?

§ 5 Responses to Cum calatorim usor – sfaturi pentru experiente placute la drum

  • o femeie says:

    super ideea cu seminte chia, nu m-am gandit!.
    Pt sacii menajeri pt rufe murdare confirm: o aplic si eu.

    • Sinziana says:

      Da, eu am descoperit treaba asta cu chia de voie, de nevoie. 🙂
      Si mai am un truc: stii cum la cafenele sau restaurant uneori ti se serveste si o felie de lamaie sau chiar o jumatate, pe care multa lume o ignora? Ei bine,eu o iau si fie o storc in pahar, fie in sticla mea de jumate in care pun si un pliculet de chia.
      Bautura asta se numeste chia fresca, e bautura traditionala a aztecilor si in ziua de azi se vinde pe bani multi la supermarket. 🙂

  • Iulia says:

    Si eu imi iau unul-doi saci menajeri pentru haine murdare. Si am cateva recipiente mici, reciclate, pe care le folosesc in calatorii. E drept ca nu mergem atat de des, asa ca in general le folosim si la sosire, la calatoria urmatoare urmand sa le reumple.
    Fain articol, cred ca o sa il mai consult 🙂

    • Sinziana says:

      Iti multumesc, Iulia, pentru ganduri si pentru vizita – o surpriza pentru mine! Da, recipientele acelea mici sunt excelente – pentru demachiant, chiar si sampon. Dar eu am avut surpriza ca mergand la o farmacie, si pur si simplu mentionand ca ma pregatesc de o calatorie foarte lunga, domnisoara de acolo sa imi aduca multe-multe mostre cu de toate: vreo treizeci de pliculete de crema Occitane, sampon, fond de ten etc.
      M-am bucurat mult de tot de gest si de faptul ca pe mine ma scutea sa mai iau dupa mine tot felul de sticlute si recipiente. 🙂

  • IuliaBe says:

    portfard cu itemurle de baza si la noi, eu deobicei le culeg de pe la hoteluri si le tin special pt voaiaj; anul asta am stat 10 zile la un training la Marriott si am strans in fiecare zi cosmeticalele; saci menajeri si la noi si papuci de casa; daca merg intr-un hotel de 3 stele sau un BnB stiu sigur ca nu o sa primesc si ii iau pe ai mei; fiind din panza nu ocupa mult;

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cum calatorim usor – sfaturi pentru experiente placute la drum at .

meta

