Idee de pranz rapid: dorada la cuptor cu legume la abur

October 25, 2016 § 2 Comments

peste-1

Incerc sa mananc sanatos, de sezon si daca se poate si ieftin, e perfect. Ah, si rapid, caci nu am tot timpul din lume, si daca as avea, nu l-as petrece la bucatarie. 🙂

Dorada la cuptor cu legume la abur

Pasul 1 – Pregatirea:

Atunci cand gatesc carne, incerc sa o scot din frigider cu cel putin jumatate de ora inainte sa ma apuc sa o prelucrez. Nu-mi bat mult capul cu explicatia ‘stiintifica’ pentru asta, dar presupun ca nu obtii rezultate faine prelucrand termic un aliment foarte rece.

Am dat drumul la cuptor si mi-am pregatit celelalte ingredient: 2 catei de usturoi, o rosie, patrunjel, sare, piper si ulei de masline.

Pasul 2:

Am spalat si uscat pestele cu un servet de bucatarie. L-am sarat si piperat si am trecut la prepararea ‘umpluturii’. Am curatat si zdrobit cu un cutit usturoiul, am taiat bucatele mici rosia, am maruntit patrunjelul. Apoi am sarat inca putin acest amestec si l-am stropit cu o lingurita de ulei de masline. Voi puteti pune si vin alb sau suc de lamaie, eu nu am vrut.

Pasul 3:

Am umplut pestele cu amestecul acesta si l-am asezat in tava. Ce nu a incaput in burta lui am asezat sub el si e gata de cuptor, la 180-200 grade C. Nu am cronometrat cat a stat acolo, dar dorada e foarte frageda si e gata destul de repede.

Pasul 4:

In timp ce pestele se distra la cuptor, m-am ocupat de broccoli. Eu nu am aparat de preparat mancarea la aburi, asa ca am improvizat (desi mi-a fost un pic mai greu, m-am descurcat, broccoli a iesit grozav).

Ideea e sa obtineti legume la aburi in care cutitul sau furculita intra usor. Dupa ce a fost gata, am taiat broccoli in bucati mai mari si l-am amestecat cu o lingura mare de iaurt grecesc, o priza de sare, plus un adaos de marar. Da, stiu, multa ‘verzitura’, dar asa imi place. 🙂 Peste broccoli voi puteti pune si putin unt, eu am considerat ca nu e necesar.

Pasul 1 – pasul 4 mi-au luat 20 de minute in total (cu tot cu spalat vase) si as zice ca nu e rau deloc.

Si gata! Am asezat pestele in farfurie, am turnat deasupra sosul minunat format in tava si i-am alaturat broccoli-ul meu cu marar si iaurt grecesc. A fost satios, extraordinar de gustos si rapid.

peste-2

Voi ce retete sanatoase si rapide pentru prepararea pestelui aveti?

 

§ 2 Responses to Idee de pranz rapid: dorada la cuptor cu legume la abur

  • Ioana says:

    Bun broccoli, bun, bun 🙂 Și mie îmi place pregătit la abur dar nu îl las chiar să se înmoaie, îl prefer al dente.
    Iar peștele cel mai mult și mai mult îmi place prăjit. În ulei mult 🙂 Nu e sănătos dar se face rapid și e foarte gustos…

    • Sinziana says:

      Ah Ioana, peste prajit! Imi amintesc de pestele tavalit prin malai si prajit, apoi servit cu mujdei pe care il facea mama. Nici atunci nu imi pica bine, dar acum cu siguranta nu l-as mai putea manca, fierea mea se revolta. 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Idee de pranz rapid: dorada la cuptor cu legume la abur at .

meta

