Chestii terapeutice – sau ce faci pentru o stare de bine

September 18, 2016 § 3 Comments

Pe primul loc cred ca e somnul. Am dormit vreo doua ore in dupa-amiaza asta, si cand m-am trezit ma simteam ca un om nou. Incredibil cat de mult ne regenereaza somnul, si as indrazni sa spun ca cel din timpul zilei e chiar mai fain decat somnul de noapte.

Apoi, plimbarile. Daca se poate prin natura, si mai bine. Cand suntem apasati, deprimati sau pur si simplu la pamant, tot ce vrem e sa zacem. Ei bine, nu! Miscarea in ritm sustinut nu aduce decat avantaje. Unul dintre profesorii mei de la master, la modulul despre depresie, a indraznit sa ne spuna ca cele mai eficiente doua ‘terapii complementare’ in cazul unei depresii usoare sunt somnul si miscarea. Depresiva nu sunt, dar in seara asta m-am plimbat aproape o ora printre vii si m-am simtit minunat. Si da, vremea era destul de rea, picura si era cam intunecat, dar ce conteaza?…

Sa privim muntii. Pastrez foarte vie in minte amintirea Busteniului meu drag, usor umed dupa ploaie, dar atat de proaspat! Sigur, nu e rea deloc nici o priveliste cu Alpii si Jura de aici… munte sa fie! Pe mine ma calmeaza si imi da forta muntele. In aceasta categorie intra si padurile dese… o baie de vegetatie este tot ceea ce mintea si sufletul nostru au nevoie cateodata.

A ajuta pe cineva. Este dovedit in mod stiintific ca persoanele aflate in ghearele depresiei care isi petrec timpul facand voluntariat sau pur si simplu ajutand pe altcineva, se vindeca mai repede. Uneori bucuria celui care ofera este mai mare decat bucuria celui care primeste. Incercati sa faci ceva frumos pentru cineva care are nevoie de asta!

O mancare buna. Ca vorbim despre orez cu lapte, piure de cartofi sau o supa calda, e clar ca mancarea ne ajuta si ea sa ne simtim mai bine. Pe mine, mancarurile preferate ma aduc in acea zona de siguranta, comfort si iubire specifice copilariei.

Si pentru ca tot vorbim despre iubire, afectiunea unei persoane dragi sau a animalului de companie este magica. Ce poate fi mai frumos decat o seara petrecuta sub o patura calda cu cineva iubit, vizionand o comedie sau stand pur si simplu imbratisati?

Ploaia. Da, pentru mine ploaia e terapeutica. Ma linisteste nespus zgomotul picaturilor de apa in cadere, imi place mirosul ploii, starea de repaus pe care o imprima. Astept mereu ploaia cu dor si nerabdare.

Si nu in ultimul rand, constientizarea faptului ca totul trece – si durerea si suferinta cea mai profunda se estompeaza in timp. Impermanenta este una dintre binecuvantarile, dar si blestemele timpului, nu? Pur si simplu, uneori trebuie sa astepti sa treaca. 🙂

Voi ce faceti ca sa va repuneti pe linia de plutire? 🙂

 

§ 3 Responses to Chestii terapeutice – sau ce faci pentru o stare de bine

  • Ioana says:

    Pe mine animăluțele mă scot din cea mai neagră apatie. Pisica sau cei trei câini din curte concurează cu succes orice psiholog dar până și simplul privit la filmulețe cu pui de animale pe YouTube îmi face bine 🙂

  • IuliaBe says:

    pe mine ma ajuta somnul, miscarea, distragerea atentiei, adica concentrarea pe anumite taskuri cum ar fi gatitul si gandul ca toate-s trecatoare
    acum eu sunt norocoasa ca nu sunt o fire deprimata, imi ling ranile o perioada dupa care ma ridic, ma sterg de praf si merg inainte 🙂

  • o femeie says:

    Somnul si plimbarile in natura imi schimba si mie tonusul! Am avut ieri o zi minunata in natura, as vrea zilele astea sa nu se mai termine …

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Chestii terapeutice – sau ce faci pentru o stare de bine at .

meta

