Asteptari nerealiste sau proiectii in viitor?

August 26, 2016 § 3 Comments

Cand eram mica, aveam o idee destul de clara despre cum as vrea sa fie viitoarea mea familie ‘cand ma fac mare’, despre cum ar fi relatia cu sotul meu, si cum ar arata viata in general. Ei bine, toate figurile feminine din jur de la matusa la bunica s-au asezat de-a curmezisul peste ‘viziunile’ mele spunandu-mi clar si raspicat ca visez cai verzi pe pereti si o sa vad eu, ca barbatii sunt asa si pe dincolo :), plus ca se schimba, unul e omul pe care il iei acum si altul e cel cu care imparti perna peste 20 de ani, si tot asa…

In mod ciudat, in mine se imbina doua trasaturi contrastante: pe de o parte am un optimism fantastic si asteptari pozitive de la oameni, si pe de alta parte, ma consider extrem de cinica si mi se pare ca intuitia mea ma ajuta sa radiografiez oamenii repede si corect. Sunt un melanj bizar intre un hippie si un inginer. 🙂 Viziunea optimista imi da putere, tenacitate, e aproape o credulitate prosteasca, dar foarte eficace. 🙂 Iar cinismul ma ancoreaza bine de tot in realitate si ma ajuta sa iau decizii bune in ceea ce ii priveste pe oameni, si sa nu pierd timpul acolo unde nu e cazul. 🙂 Frumusetea e ca pedalez mereu intre aceste tendinte, ceea ce imi aduce mereu o abordare fresh.

Toate bune si frumoase pana acum. Si cum ramane cu asteptarile si visarea? De exemplu, eu am spus dintotdeauna ca nu o sa fiu o bridezilla, ca nunta mea va fi un eveniment ‘de suflet’ si nu de marketing si ca o sa fac lucrurile in felul meu (si al lui, desigur). Ehh, si toata lumea mi-a dat peste nas si mi-a fluturat tot felul de scenarii desprinse din comediile americane cu nunti. Am ascultat si am trecut mai departe, am facut cum am crezut si simtit eu. Si a iesit asa cum am vrut, nici mai mult, nici mai putin.

Am invatat ca trebuie sa ma concentrez strict pe ceea ce vreau eu si sa ignor cu gratie orice nu imi serveste. Nu e vorba ca nu iau in considerare sfaturile sau bunele intentii ale altora, dar ma exaspereaza intelepciunea populara de tipul ‘lasa ca o sa vezi tu’ aplicata in fel de fel de situatii, de la maritis pana la relatia cu sotul, maternitate, etc. Da, o sa vad, dar o sa vad ce am vrut eu sa creez. Cred foarte mult in dictonul ‘cum iti asterni, asa dormi’. Si mai cred ca intelepciunea populara poate aduce si acreala sau blazare, iar eu asa ceva nu vreau sa gazduiesc in sufletul meu.

Pana acum, viata a fost foarte darnica si mi-a adus tocmai acele lucruri dupa care tanjeam atunci cand eram mica. M-am incapatanat sa visez si nu regret nici o secunda.

§ 3 Responses to Asteptari nerealiste sau proiectii in viitor?

  • IuliaBe says:

    fraza asta “o sa vezi tu….” ma scoate si pe mine din sarite si o aud, culmea de la femei tinere 🙂 si mai ales in ultimul timp de la “odihneste-te acum ca o sa vezi tu” la “lasa ca o sa vezi tu dupa ce nasti” etc etc etc
    eu le iau ca atare…dar ma gandesc si la faptul ca daca imi zice una singura, asta e o las sa vbeasca si eu imi vad de ale mele, dar cand mai toate imi zic acelasi lucru incep sa imi pun intrebari :))))))
    ca si tine insa fac cum cred eu ca e mai ok, asa am facut pt toate lucrurile din viata mea si intuitia nu m-a lasat sa dau gres aproape nicio data

    • Sinziana says:

      Eu zic sa nu iti pui nici o intrebare.:) Fiecare cu experienta ei. Da, poate ca nu o sa mai dormi snur 8 ore pe noapte si sigur ca ti se re-configureaza prioritatile, dar… te astepti la asta, nu? Adica nu te astepti ca bebelusul sa fie o mobila si sa isi faca de mancare singur. :)))
      Sunt mereu surprinsa de lipsa de tact a unor oameni, nu mi-e clar daca ei chiar gandesc inainte de a deschide gura sau doar regurgiteaza niste chestii mult prea vehiculate. 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Asteptari nerealiste sau proiectii in viitor? at .

meta

