Mallorca: ghid de desfatare (1)

August 25, 2016 § 3 Comments

Da, ati citit bine. Nu ghid de vizitare, ci de desfatare. Pentru ca Mallorca se gusta, fara a putea fi vreodata epuizata.

Preambul: am planuit vacanta aceasta inca din Noiembrie anul trecut, cand stiam ca vom avea nevoie de o pauza de la wedding planning. ๐Ÿ™‚ Si desi am riscat, bine am facut, pentru ca ne-am intors cu bateriile incarcate, si o piele sarutata usor de soare. ๐Ÿ™‚

Cand e cel mai bine sa mergi in Mallorca? Noi am mers la jumatatea lui Iunie si vremea a fost ideala. Soarele nu ardea foarte tare si sezonul inca nu incepuse, ceea ce inseamna ca nu era deloc aglomerat. Am inteles ca in perioada Iulie-August e varf de sezon si insula se aglomereaza, ceea ce inseamna preturi mai mari la cazare, asteptare mai lunga la restaurant, aglomeratie. Adica tot ceea ce nu imi place mie. ๐Ÿ™‚

Transport: Biletul de avion de la Geneva spre Palma si returย a fost 70EUR. Un pret foarte bun, zic eu. Se ajunge foarte repede, in putin peste o ora eram in insorita Palma. De la aeroport am inchiriat o masina pentru ca aveam de gand sa cutreieram in lung si lat.

Cazare: Am gasit pe booking.com un apartament mare si foarte curat in Edificio Puerto, in Colonia Sant Jordi. Am fost 3 cupluri in 3 dormitoare, o sufragerie imensa, 2 bai, o bucatarie utilata cu de toate si o terasa unde puteai da petreceri cu multi oameni. ๐Ÿ™‚ Foarte curat si primitor, unde mai pui ca eram la 2 minute de plaja. Si cazarea a fost foarte ieftina, am platit 30 EUR/persoana/zi. Unde mai pui ca privelistea de pe terasa era absolut imbatabila:

priveliste

Despre Palma, numai si numai de bine: orasul este mult mai mare decat ne asteptam (~600,000 locuitori). Atmosfera este grozava, orasul seamana mult cu Barcelona, iar pentru noi a contat ca nu era inca foarte aglomerat. Unul dintre reperele cele mai importante ale orasului este Catedrala Sfanta Maria, o constructie gotica construita in secolul XIII. Fortareata alaturata se numeste Almudaina si este construita in stil maur. Impreuna, vegheaza asupra Palmei si privelistea e pur si simplu impresionanta.

catedrala 2 Catedrala

Un alt reper in Palma sunt numeroasele cofetarii unde se servesc ensaimadas– un fel de foietaj circularย servit fie simplu, fie umplut cu gem. Mie una nu mi-a placut, dar prietenilor mei, da.

ensaimadas

Atmosfera pe strazile din Palma era fantastica, spaniolii relaxati, turistii veseli. Magazinele cu haine pentru toate gusturile si buzunarele. Totusi, in spirit ceva mai frugal, am evitat de data aceasta tentatiile si mi-am lasat privirea furata de standurile vesele cu fructe, vitrinele colorate, copacii care filtrau jucaus lumina razele de soare.

palma la apus strada

Mancarea: Am ales sa facem cumparaturi la supermercado si micul-dejun sa il servim acasa. Asta a functionat foarte bine. Pranzul si cina ne prindeau pe afara si am mancat extraordinar de bine: toate vietatile marine de la calamari la scoici, tipari, peste de toate felurile si preferata mea, caracatita. Seara imparteam mai multe tapas si obligatoriu, o carafa de sangria. Este greu sa dai gres cu mancarea in Spania, dar recunosc ca am mers mult pe recomandarile de pe tripadvisor.

Restaurante pe care le-am incercat si ne-au placut mult in Colonia San Jordi:

S’Arrosseria – aici am mancat cel mai bun calamar fript. E un restaurant fara pretentii, frecventat mai mult de localnici

Cassai Beach House – o priveliste fantastica si un vibe foarte bun. A fost cel mai scump restaurant la care am fost (nu exagerat, totusi). Unul dintre prietenii nostri a savurat specialitatea de porc iberic, si a spus ca e printre cele mai bune fripturi din viata lui.

Cam asa era la Cassai:

cassai1 cassai 3 cassai 2

Dar de departe cel mai mult si mai mult ne-a placut la 5illes, unde cred ca am ajuns in fiecare seara. Aici tapas erau extraordinare, insa locul era faimos mai ales pentru cocktailuri pe baza de fructe.

caracatita cocktails

In episodul urmator voi povesti despre toate plajele minunate unde am ajuns (si credeti-ma, multe au fost incredibil de frumoase) si alte orasele vizitate.

§ 3 Responses to Mallorca: ghid de desfatare (1)

  • IuliaBe says:

    nu stiu de ce nu ma atrage deloc Spania, am vizitat doar Barcelona acum ceva timp si atat; poate ca e ffffff turistica? tot zicem ca mergem si noi acolo, insa ne sucim si tot Italia sau Portugalia raman in topul preferintelor noastre; la anul am vrea un city trip in Madrid, eventual inainte de a ne muta la casuta ๐Ÿ™‚ am auzit ca e ravasitor de frumos si va fi in trei :)))

    • Sinziana says:

      Sa stii ca exact asa eram si eu, evitam Spania cu obstinatie si nu stiam de ce. In retrospectiva, cred ca mi se tragea de la impresia proasta pe care mi-au lasat-o telenovelele. ๐Ÿ˜€ Desigur ca Spania e turistica, dar nu e si Italia tot la fel? Apropos de Italia, sa stii ca la un moment dat tot o sa te intreb detalii despre outlet-urile la care ai mers in Italia. ๐Ÿ™‚
      Yaaaaay, deci Madrid in trei – extraordinar. Cand urmeaza sa vina pe lume printul mostenitor / printesa mostenitoare? Sa stiu sa tin pumnii. ๐Ÿ™‚

  • IuliaBe says:

    in decembrie, la inceput, de Sf. Nicolae :)))
    sigur, cu mare drag, ai adresa mea de mail asa ca atunci cand vrei detalii stii unde ma gasesti ๐Ÿ™‚

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Mallorca: ghid de desfatare (1) at .

meta

