Un om simplu

August 15, 2016 § 4 Comments

Acum cativa ani am cunoscut-o pe Regina Angliei. Cu cativa ani in urma statusem la masa cu Regele Mihai si Regina Ana. Uneori vorbesc cu oameni ale caror conturi bancare crapa de bani. Mereu am incercat sa vad umanitatea dincolo de aparente, etichete, statut. Am cunoscut oameni a caror minte era o enciclopedie in continua expansiune – si am fost dezamagita cand am vazut cat de putin din acea enciclopedie e utilizat concret si cu folos sau cat de putina omenie se afla in spatele unei minti briliante. Prefer oricand intelepciunea simpla a omului de rand, sofisticarii intelectuale fara sens.

Si parca cu cat ma plimb mai mult, cu atat apreciez simplitatea. Cand mananc rosii cu branza si ceapa mi se pare ca nimic nu e mai bun pe lumea asta. Imi place mozzarella di buffala dar si mai mult imi plac ouale de la tara. Imi plac salurile fine, dar apreciez poate si mai mult o basma in culori tari. Prefer o ie tesuta fin si cu migala cine stie carei bluze fistichii ‘de designer’.

Cand parintii nostri au venit la nunta acum cateva saptamani, unul dintre geamantanele lor era incarcat cu mancare – cascaval afumat, babic, cateva borcane de gem si dulceata, castraveti si rosii romanesti, palinca, snitele si chiftelute (cu ce sa se hraneasca musafirii? ca doar mireasa nu avea timp de gatit de data asta…), telemea de oaie si cate si mai cate… Atata dragoste se transmite prin mancare, atata caldura sufleteasca si familiaritate. Si da, pare ca ma contrazic, caci nunta noastra a fost la un castel in Franta, cu mancaruri alese. Dar sa stiti ca tot extrem de simpla a fost. Eu una nu vad absolut nici o contradictie intre o casoleta cu snitele si Chateau de Coudree.

De fapt, eu caut firescul. Ma oboseste sofisticarea de dragul sofisticarii, prea multa emfaza ma lasa rece. Cu cat imbatranesc, cu atat caut lucrurile simple si clare. Asta nu inseamna ca nu o sa mai fac vreodata boeuf bourguignon sau ca nu mai vreau sa ma plimb prin fiordurile Norvegiei, doar ca acum vad lumea cu alti ochi, parca pot distinge mai bine intre ce este cu adevarat si ce doar vrea sa fie.

Ah, si sa stiti ca Regina Angliei este o doamna care iti strange mana foarte ferm si te priveste simplu, in ochi. La fel ca bunica mea, Maria.

§ 4 Responses to Un om simplu

  • Ioana says:

    Ce frumos ai scris, cât de puțin contează funcția și cât de mult omul din spatele funcției!

    • Sinziana says:

      Multumesc, Ioana! De atat de multe ori am intalnit peste cazuri de ‘pe-afara-i vopsit gardul, inauntru leopardul’. Inca ma mai surprinde treaba asta, recunosc…

  • IuliaBe says:

    eu cred ca simplitatea e diferita de la om la om…..si mie imi plac snitelele mamei, dar sunt ferm convinsa ca, colega mea nascuta si crescuta i Nordul Frantei adora untul sarat si branza frantuzeasca care pt ea face parte din “simplitatea” ei, desi pentru unii dintre noi ar putea fi niste “fineturi” … cred ca simplitatea e in stransa legatura cu valorile noastre, cu patrimoniul cultural pe care il detinem la nivel de individ

    • Sinziana says:

      Exact, Iulia! Cum spuneam si in text, simplitatea unuia e exotismul altuia. In acest moment, ma simt foarte atrasa de valorile ancestrale – nu neaparat romanesti. Poate e felul meu de a ma opri din ritmul asta infiorator in care se intampla lucrurile.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Un om simplu at .

meta

