Ce-mi doresc

July 21, 2016 § 5 Comments

Stiu ca nunta o sa treaca cu bine, nu-mi mai fac probleme. Probabil ca o sa ma mai loveasca panica din cand in cand, dar per total sunt bine.

Imi doresc mult o casa a noastra. Nu pentru ca vreau sa am o proprietate (nu o sa plec cu ea in pamant), ci pentru ca vreau sa ne putem creste copiii cat mai liber si pentru asta e nevoie si de o gradina. Imi imaginez… o casa nu foarte mare, cu o bucatarie mare si luminoasa si o insula in mijloc, deasupra careia sa agatam tigai si funduri de lemn. 🙂

O masa din lemn masiv, dulapuri bine organizate, un frigider (rosu?!), si multe ghivece cu plante aromatice. Imi doresc ca sambata dimineata sa ma trezesc prima, si in linistea casei sa imi fac o cafea aburinda si sa planuiesc ziua. Imi doresc sa intru in camera copiiilor, alba si vesela, sa le imbratisez somnul cald si dulce, sa le simt trupurile – mai ale mele ca orice altceva pe lumea asta. Imi doresc ca in timp ce ii dezmierd sa ma joc cu ochii cu toate jucariile lor – caluti de lemn, trenulete, cuburi, ursuleti. Imi doresc sa imi imbratisez sotul, care intra si el in jocul nostru matinal. Si dupa ce tragem o gadileala buna impreuna, mergem sa mancam – clatite cu gem facut de bunici, ceai aromat, tartine cu avocado si ou ochi, sau un bol de fructe.

Si-apoi, in timp ce tati citeste ziarul, mami sare pe trambulina cu copiii, numara firele de iarba sau cauta rosii in vrejul inca necopt. Avem un leagan mare, o bancuta pe care seara sotul meu si cu mine impartim o imbratisare, o vorba buna, un sarut. Dar stai, ca pana seara mai e o zi. O zi in care curatam cu totii gradina, udam rasadurile, ingrijim pomii. O iarba grasa, pe care uneori tati o tunde. Un smochin care ne copleseste an de an cu bogatia lui. Un liliac ce ne ameteste toata luna mai, o magnolie ce ne inunda de flori in aprilie. Avem ceapa, rosii, ardei si castraveti, varza si kale si multe verdeturi. Tati adora sa ingrijeasca gradina, e terapia lui. Terapia sotiei lui e sa alerge si din cand in cand si sa mearga la un salon unde sa se faca frumoasa.

Cand mami are nevoie de liniste se retrage in mansarda ei unde citeste cu orele. Are acolo un fotoliu in care se culcuseste cu o patura si o cafea. Are un birou plin de agende si notite. Sanctuarul ei e plin cu schite, planuri si un miros de iarba cruda, vant si aer de munte.

Sufrageria noastra e plina-ochi cu poze inramate, vaze cu flori, boluri cu fructe. Nu e niciodata liniste si foarte rar ordine perfecta. Avem covoare moi, in care piciorul se adanceste, perne cu care ne batem, paturi din care facem corturi in care ne jucam. In timp ce tati construieste puzzle sau se joaca sah, mami lucreaza la o reteta noua. Se misca repede, repede, nu are timp de pierdut. Face piruete prin bucatarie, mai spala un pahar, mai daruieste un pupic sau ii sopteste ceva lui tati… ceva ce il face sa zambeasca. Vede el! :D…

Primim mereu prieteni in vizita. Seara stam impreuna in foisor si bem cocktailuri, depanam amintiri si facem planuri de vacanta. Bunicii sunt langa noi, alinandu-si suferintele mai mici sau mai mari ale batranetii cu energia noastra inepuizabila. Sunt fericiti.

Viata e dulce, linistita, curge lin. Uneori vesti proaste ne mai umbresc fruntile, dar oricum ne simtim binecuvantati in fiecare zi, orice ar fi. Suntem sanatosi, suntem impreuna, inima e vesela, mintea ascutita si trupul- tanar. Daca ne-ar vedea cineva din satelit ar spune ca probabil casa noastra, cu atatea suflete in ea, emana energie buna cat pentru intreaga planeta.

§ 5 Responses to Ce-mi doresc

  • o femeie says:

    mami + liniste + masarda + copii? Muta-ti gandul, cel putin nu pana copiii au 8 ani (cat are fiica mea 😀 ).

    Si eu imi doresc casa, pt ca sunt iubitoare de flori si plante. Dar cum nu imi permit, m-am adaptat si la apartament. In rest, o casa a voastra poate fi si investitie financiara. Nu o veti lua cu voi in pamant, dar de la 50 ani cand o sa acopar ipoteca or sa fiu mult mai linistita daca am/nu am job a 2a zi. Si la 67 ani cand e pensionarea o voi vinde, muta intr-o gars. si diferenta de bani la copchii

    • Sinziana says:

      Haha, O Femeie… A girl can only dream, right? 🙂 Ma refer la faza cu copiii si linistea. :)))) Sper sa ma adaptez repede, mie imi place galagia, dar imi trebuie si liniste.
      Imi suna foarte, foarte bine planul tau de pensie!

  • IuliaBe says:

    visul asta al tau e surprinzator de similar cu al meu :)))))
    am visat si eu cu ochii deschisi multi ani la asta si pana la urma visul s-a implinit – eu cred tot mai mult in idea ca Universul iti da fix ceea ce gandesti
    cu ajutorul Universului vom fi in casuta noastra cu gradinita toti trei la anul…

    • Sinziana says:

      Wow, Iulia, cat de frumos! Si cata fericire razbate din cuvintele tale! Felicitari, ce de lucruri minunate va aduce viata!
      Nu stiu cum este in Belgia, dar in Elvetia este extrem de complicat sa iti cumperi o proprietate – nu doar ca bani (desi partea asta ne da dureri de cap), cat mai ales logistica… Plus ca sunt putine casele care indeplinesc criteriile noastre de calitate.
      Ma bucur tare mult pentru tine, sa fiti fericiti!
      Si da, si eu cred cu tarie ca ce visezi, aia atragi. Imi place la nebunie sa fac exercitii de vizualizare, ma relaxeaza.Acum ma vizualizez asa cum voi fi la batranete… sper sa ajute. :))))

      • o femeie says:

        nu doar visat, ci e musai si de actionat. Dar stii cum e, daca imi doresc ceva cu adevarat, lucrurile se leaga usor usor, le zice bine IuliaBe.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Ce-mi doresc at .

meta

