Ritualuri pentru o stare de bine

June 2, 2016 § 2 Comments

E 2 Iunie, ploua si e frig. Zilele astea am muncit de mi-au sarit capacele (ce mult imi place expresia asta!) si am dormit mult mai putin decat imi este necesar. Azi-noapte cand am inchis ochii la 2.30 simteam ca se invarte pamantul cu mine. Azi de dimineata am luat-o de la capat, doar ca de data asta… a inceput sa ma doara in gat. Stiu ca atunci cand sunt obosita si nu am timp sa ma ingrijesc, sunt mult mai predispusa la boli usoare.Usoare, dar enervante.

Pe la pranz ma luase cu frisoane. Ma uitam cu ochi galesi la agenda: inca un raport de scris, telefoane importante de dat, mers la posta, ah, mai trebuie sa si mananc dar in coltul asta de lume home delivery este un mare no-no si oricum nu am chef sa ies din casa, pentru ca afara ploua, sau ninge, sau naiba mai stie… Am facut o evaluare rapida: nu o sa-mi aduca nimeni de mancare, nici treaba nu o sa mi-o faca altcineva la serviciu sau acasa, de dormit nu pot dormi… ce ramane de facut? 🙂

Am mai vorbit cu alta ocazie despre beneficiile lucrului de acasa: lucrezi in liniste si intr-un ritm sustinut, elimini timpii morti de calatorie spre si de la serviciu, si cand te plictisesti in loc sa citesti aiurea chestii pe internet duci gunoiul sau speli vasele. Dar ce nu am spus in acel articol este ca atunci cand lucrezi de acasa ai mult mai multe trucuri la indemana ca sa ai grija de tine.

Cu acest gand in minte, am sarit in dus! 🙂 M-am rasfatat cu un gel de dus pe care il ador, apoi am aplicat o crema de corp minunata pe care am adus-o din Noua Zeelanda si m-am imbracat in niste haine frumoase, dar si calduroase (am mai zis cat e de frig in Iunie?!). Problema pranzului am rezolvat-o rapid si fara batai de cap: am decongelat ultima portie de ciorba de perisoare, care a fost o minunatie! Cu fiecare lingura simteam cum celulele corpului meu zambesc.

In timp ce ciorba se incalzea prin aragaz, am dereticat rapid prin casa – am impaturit un teanc de haine pe care si eu si E. il tot mutam de colo-colo de cateva zile. Mi-am revizuit rapid lista cu to-dos pentru dupa-amiaza asta, si, o ciorba de perisoare mai tarziu, mi-am facut a doua cafea a zilei. De data asta, am adaugat un strop de… Baileys. Si bine am facut.:)

Ce vreau eu sa spun este ca atunci cand suntem obositi sau coplesiti de tristete, tentatia de a ne afunda in mrejele internetului, eventual in timp ce purtam o pijama labartata, iar casa e cu fundul in sus, tentatia, ziceam, e foarte mare. Si atunci trebuie sa evaluam: e momentul pentru un pui de somn? Ce fel de hrana o sa ne faca bine? Ce ritual ne energizeaza in mod obisnuit? 30 de flotari sau un dus? Un capitol din cartea preferata sau un telefon cu cel mai bun prieten?

N-am prins forte de urias dupa tot acest ritual, dar ma simt mult mai bine si parca am un suflu nou… 🙂

cafea

Voi ce faceti cand vi s-au innecat corabiile?

 

§ 2 Responses to Ritualuri pentru o stare de bine

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Ritualuri pentru o stare de bine at .

meta

