Mic-dejun sanatos si delicios in 5 minute

May 30, 2016 § 2 Comments

Asa cum am mai spus cu alta ocazie, efectul alimentatiei asupra organismului este observabil imediat. Intr-un fel ma simt atunci cand mananc un croissant si cu totul altfel cand ma delectez cu o tartina cu paine integrala, somon afumat si avocado.

In ultima vreme m-am intors la budincile de chia, pe care le adoram pe vremea cand locuiam la Londra. Problema e ca improvizam mereu si nu nimeream niciodata consistenta potrivita. Ei bine, m-am documentat pe diverse site-uri si am rezolvat problema.

chia 2

Iata cum fac eu:

  • 100g iaurt grecesc – cam jumatate de borcanel
  • o jumatate de banana
  • 1 lingurita seminte de vanilie – nu sariti peste asta!
  • 2-3 linguri de chia
  • un pic de apa

Pisez bine banana cu o furculita, o amestec cu iaurtul, semintele de chia si semintele de vanilie si o las cam 5 minute. Apoi amestec din nou si adaug suficienta apa cat sa o obtin o compozitie cremoasa. Gustul este absolut minunat, mai ales datorita combinatiei dintre banana si semintele de vanilie. Pregatesc acest mic-dejun de cu seara si il las pe masa la temperatura camerei pentru ca nu imi plac amintele reci, direct de la frigider.

Avantajele acestei budinci de chia?

  • este sanatoasa si satioasa – fibre, magneziu si potasiu din semintele de chia si banana
  • proteine de calitate din iaurtul grecesc; unde mai pui ca iaurtul este racoritor si faciliteaza si digestia
  • gustul minunat si exotic al semintelor de vanilie
  • e un mic-dejun usor de preparat, usor de mancat si portabil (l-as putea lua intr-un borcanel de plastic pe care ulterior sa il arunc atunci cand calatoresc cu trenul)
  • poate fi preparat cam oriunde atat timp cat ai ingredientele la tine
  • este foarte satios

Ei, v-am convins sa incercati budinca de chia? 🙂

chia 1

§ 2 Responses to Mic-dejun sanatos si delicios in 5 minute

  • o femeie says:

    eu faceam ceva asemanator cu tarate de ovaz (sau orz?? ) luate din plafarul din piata Berceni :). Ieftin si gustos.
    Pt o inmuiere, puneam de pe seara pe dimineata.
    Avui o perioada cand asta era si cina si mic dejun, doar adaugam extra ingredientele (fructe, miere) dupa bunul plac..

  • Sinziana says:

    Si eu mai adaug tarate de ovaz. De exemplu azi mi-am facut smoothie din iaurt grecesc, capsune, tarate si seminte de canepa – a fost extraordinar.
    La budinca de chia adaug uneori cam 2 linguri de hrisca lasata la inmuiat.
    Un mic-dejun (sau cina, cum spui tu) mai rapid decat atat nu se poate. 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Mic-dejun sanatos si delicios in 5 minute at .

meta

