Salam de… leurda

April 18, 2016 § 2 Comments

Stiu ca titlul este cel putin inselator, as fi putut sa ii spun ‘baton de leurda’, dar mi s-a parut mai simpatic numele ‘salam’. 🙂 Avem de-a face cu multa, multa leurda, pe care eu o ador… Si pe care o consum in cantitati impresionante atunci cand o gasesc. Si daca nemtii si austriecii si chiar elvetienii din partea germana o pretuiesc asa cum se cuvine, nu se poate spune acelasi lucru despre francezi sau elvetienii din Suisse Romande. Cu greu o gasesc aici la piata, si absolut deloc prin padure, desi se spune ca leurda face parte din flora spontana…

Cu toate astea, acum doua saptamani cand am fost la o piata micuta dintr-o comuna din Franta, ochii mi-au stralucit la vederea leurdei. Aveam de gand sa fac o salata minunata pentru musafirii nostri din acea seara… si asta dupa ce m-am asigurat ca oaspetii nostri nu dispretuiesc plantele din familia allium. 🙂 [in trecere fie spus, unul dintre ei a facut anul trecut un mujdei me-mo-ra-bil din usturoi proaspat]

Pentru ca am cumparat o cantitate mai mare de leurda am decis sa o congelez. Am folosit metoda despre care am citit pe pagina Ierburi Uitate (care e plina de comori, de altfel!).

Ce: Salam de leurda pentru congelator

Cum: Se spala o cantitate mai mare de frunze de leurda si se pun la uscat. Eu le-am asezat pe servete de hartie.

uscat 1

Le-am lasat la zvantat cateva ore, si apoi am inceput sa le asez sub forma de baton. Ca sa obtinem o forma cat de cat cilindrica, punem frunzele alternativ la cele doua capete. Cam asa:

baton 1

Cand am terminat de aranjat frunzele, rasucim hartia de copt pana obtinem un sul…

baton 2

… pe care il legam la capete si il infasuram in folie de aluminiu. Acest ultim pas este necesar pentru ca salamul nostru de leurda sa nu imprastie mirosul specific in congelator.

baton 3

Cam asta este! Va dau de veste cand voi incepe sa il folosesc la mancaruri – planul este sa tai salamul rondele, pe care le folosesc doar atunci cand am nevoie. Sunt foarte curioasa daca isi va pastra aroma. 🙂

Si nu puteam sa nu va arat celelalte bunatati din lada de legume. Ador bogatia de legume si fructe primavara, iar rosiile acelea inima de bou au fost delicioase alaturi de o burrata adevarata si de ridichi crocante… 🙂

legume

Voi cu ce va mai delectati zilele astea?

 

§ 2 Responses to Salam de… leurda

  • o femeie says:

    nu am ajuns sa consum leurda anul asta. Tu ce faci cu ea?

    Cu ce ma delectez eu: de 2 sapt.t ot culeg urzici si untisor. Untisorul gata, a inflorit, opresc culegerea lui, dar la urzici … pun si in smoothie, si in piure, si in supe, dezmatz 🙂

    • Sinziana says:

      Ohh, mananc leurda oricum si oricand. Cel mai adesea fac salata de leurda, sau rulouri – pun o bucatica de branza sau ung frunza cu humus sau alta pasta si o rulez. Dar cum am spus, o consum… liberal! 🙂
      Uite ca urzici mai trebuie sa caut si eu pe la padure, ar fi extraordinare in smoothie sau ca decoct pentru limpezirea parului. Merci de idee! 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Salam de… leurda at .

meta

