Salata boeuf altfel

February 16, 2016 § 3 Comments

salata

Numesc aceasta mancare ‘salata boeuf’ doar pentru ca prepararea este similara cu cea a salatei cu nume francez. Dar in acelasi timp s-ar putea numi si salade russe sau salade poulet sau pur si simplu legume fierte cu sos. Sau ‘salata-inovatie’…

Povestea e asa: am avut un pui de tara, o raritate la noi in casa. Nu am mai cumparat sau mancat pui de vreo 4 ani. Doar ca de data aceasta am primit cadou un pui crescut in curte. Am stat pe ganduri si pana la urma l-am transformat intr-o supa cu taitei de casa, un pilaf cu ciuperci si… ce era sa fac cu restul de carne? Sau cu legumele scoase din supa?

Solutia era clara: o salata boeuf (sau poulet, la rigoare :)). Doar ca nu voiam maioneza. Asa ca iata cum am procedat:

Ingrediente:

4 morcovi, 1 telina mare – fierte

1 sfecla rosie – coapta

jumatate de piept de pui – fiert

castraveciori acri – dupa pofta si gust

230g iaurt grecesc (atat a avut borcanasul meu, voi puteti pune mai mult) si cam 100g mustar semi-picant

Metoda:

Daca legumele si carnea sunt fierte, salata e gata in maximum jumatate de ora. Stiu ca mamele sau bunicile noastre petreceau cam jumatate de zi tocand legumele in cubulete cu laturi egale sau frecand maioneza, dar eu chiar nu sunt genul. Am taiat toate legumele si carnea in cubulete potrivite, am sarat si piperat dupa gust, am adaugat iaurtul si mustarul si am dat la rece. Fara bataie de cap.

Culoare rozalie este data de sfecla rosie, iar in poza de mai sus eu i-am alaturat susan de doua feluri si niste masline foarte bune. Combinatia de gusturi mi s-a parut foarte potrivita.

De ce ai face aceasta salata?

Pentru ca este relativ sanatoasa (ar fi fost si mai si daca legumele erau crude) si in mod clar satioasa. Pentru ca hraneste o familie intreaga si se face usor. Este un aperitiv pe care il poti servi si la o petrecere (doar daca musafirii sunt deschisi la noutati culinare) sau lua ca pachet la serviciu. Pentru ca poti adauga ce vrei tu: mazare, cartof, porumb, gogosari in otet. Si cumva, pentru ca stand acolo la masa din bucatarie si tocand rapid legume mi-am amintit de mama si momentele noastre impreuna. Cred ca salata aceasta este prezenta in bucatariile din Romania de niste generatii incoace, si asta imi da un pic de nostalgie.

§ 3 Responses to Salata boeuf altfel

  • o femeie says:

    Am mancat in Spania una a la rousse cu muraturi=masline.
    Am mancat una beuf (chiar cu beuf) si cu mar crud tocat.
    Am mancat una (tot ruseasca) cu ceapa cruda (marunt tocata) si albusurile de la maioneza fierte si tocate. Alta cu castraveti murati + castraveti cruzi.
    Asta cu sfecla rosie o combinai cu peste afumat.

    Reteta e perfecta pt iernile romanesti: cartofii si sfecla si telina si muraturile sunt ieftine si nelipsite din beciurile gospodinelor.

    • Sinziana says:

      Bine-ai venit pe blog, o femeie! 🙂 Exact, ideea cu salatele astea este ca poti face orice combinatie. Si daca vrei sa ii dai o interpretare moderna si sa o faci chiar si mai sanatoasa, poti sa adaugi oricand un mix de seminte de floarea soarelui, sau dovleac sau canepa putin rumenite in tigaie. Sau la pranz, servesti o portie de salata de cruditati langa un ou ochi.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Salata boeuf altfel at .

meta

