Cum sa economisesti cumparand cadouri de la reduceri

January 20, 2016 § 5 Comments

 

Astazi apele s-au calmat asa ca putem povesti despre un subiect mundan, dar care mie imi face placere :), anume cum putem economisi cumparand cadourile de Craciun cu… 11 luni inainte.

Da, ati citit bine, eu cumpar unele cadouri de Craciun inca din Ianuarie. Poate ca acele cadouri vor fi daruite inainte de Craciun, sau poate ca nu, cert este ca eu am stocul pregatit pentru orice situatie.

Poate va intrebati de ce ai vrea sa faci asa ceva. Stiti vorba cu sa-ti faci vara sanie si iarna caruta, da? Despre asta vorbim si in acest caz. Despre a anticipa si despre a-ti face viata mai usoara.

Cum stii daca chestia asta este pentru tine? Daca urasti aglomeratia, stresul, daca nu faci intotdeauna cele mai bune alegeri cand esti presat, sau pur si simplu daca vrei sa economisesti – ei bine, atunci ar trebui sa iei in considerare optiunea de a merge la cumparaturi de cadouri cu mult timp inainte.

Concret, cum procedam? Pe scurt, strategic. Ne folosim de lunile ianuarie-februarie pentru a crea sau reface un stoc de cadouri. Eu una ma plimb prin magazinele care imi plac, dar nu le ocolesc nici pe cele in care intru foarte rar (pentru ca nu se stie niciodata de unde sare iepurele). Ca si in alte situatii, am o lista (pe hartie sau mentala) cu ceea ce isi doresc cei dragi si vanez acele produse. De multe ori, ceea ce avea un pret intangibil in decembrie este acum la un pret rezonabil sau chiar un chilipir.Pentru mine este important sa limitez aceste sesiuni de shopping, pentru ca ma oboseste sa merg ore in sir prin magazine. Insa de multe ori, ma las purtata de inspiratie si chiar imi permit sa visez putin.

Cardourile-cadou sunt o mina de aur. Primesc destul de multe carduri-cadou (sau vouchere) in fiecare an, si le pastrez mereu pentru a le folosi strategic in perioada reducerilor. In felul acesta cresc valoarea initiala a cardului. Un card-cadou e pentru mine asul din maneca…

card

Oare chiar e posibil sa visezi la cumparaturi? Raspunsul este da, atunci cand nu esti stresat de deadline-uri (vine onomastica persoanei dragi peste tine, sau Craciunul, sau Pastele, si tu nu ai pregatit nimic) sau cand dispui de o suma frumusica de bani. Imi place si gandul ca pot sa fac imposibilul posibil, ca pot sa daruiesc o surpriza neasteptata, dar mai ales, imi place sa fac ceva atunci cand putini se mai gandesc la asta. Ianuarie nu e o luna asociata cu cumparatul de cadouri, ci cu cumparatul in nestire pentru… nu se stie pentru cine sau ce. Imi place ideea de a alege deliberat, cu cap, insa si cu un strop de visare. Dar recunosc, vizitele mele prin magazine sunt vizite-fulger – nu sunt o shopaholica.

Ce cumpar? Pe scurt: ce stiu ca le trebuie sau le-ar placea persoanelor dragi. Uneori am in minte obiecte concrete. De cele mai multe ori refac stocul de cosmetice, care sunt intotdeauna un cadou apreciat si sunt mai mereu reduse in aceasta perioada. Sau cumpar produse valoroase, fara un destinatar précis – o esarfa sau un sal, o curea speciala, o bijuterie, un ruj mai scump. Un fel de ‘sacul lui Mos Craciun’ din care voi scoate pe masura ce am nevoie. Dar atentie! ma concentrez exclusiv pe rafturile cu reduceri si nu ma las tentata de nimic altceva.

Si apoi? Micile cadouri vor ajunge in pungute pe care scriu numele persoanei care urmeaza sa le primeasca. Stiu, suna aproape a obsessive compulsive disorder, dar pe mine ma ajuta mult ordinea asta. In felul asta, stiu unde sunt descoperita i.e. pentru cine nu am pregatit nimic. Apoi pun toate pungutele intr-un spatiu pe care il voi revizita cu drag de multe ori in urmatoarele saptamani si luni.

Un gand de final: Nu trebuie sa asteptam Craciunul, Pastele sau alte sarbatori ca sa oferim un cadou cuiva drag. Uneori e frumos sa oferi fara motiv. Dar gandul ca am cumparat cu cap, ca suntem pregatiti, ca totul e in ordine ne permite sa ne ocupam si de altceva. Si ce facem cu banii economisiti? Ii reinvestim, desigur. 🙂

§ 5 Responses to Cum sa economisesti cumparand cadouri de la reduceri

  • Ce idee tare! Nu m-am gandit niciodata chiar la Craciun, caci imi pare ca imobilizez banii prea mult timp. Nu ca as fi vreo mare investitoare si as pierde cine stie ce randament, dar asa…imi place sa socotesc. Dar pentru celelalte ocazii si eu cumpar la reduceri. Si ideea de a folosi cardurile cadou in perioada cu oferte este super.

  • arakelian says:

    Ideea e super, in febr deja sunt la reduceri manusi/fulare/caciuli iar la Craciunul urmator vor fi foarte apreciate de cei ce primesc cadourile.
    Pentru mine problema mare este ce sa iau cadou astfel ca incep sa fac liste din septembrie, mai intreb etc. si le cumpar in oct/nov. Unde nu stiu le iau card cadou (inclusiv mie :D, carduri ce le folosim in ianuarie la solduri).

  • arakelian says:

    ce ma iau eu in avans: cadouri la copii. Fiica mea e populara (weekendul asta are 4 invitatii, 2 la aceeasi ora deci am renuntat la una) astfel ca am cateva puzzle/carti de colorat/creioane etc acolo deoparte, luate la targuri la reducere, si astea ma scot din situatii rapide 🙂

    In rest, consider ca se pot face cadouri fara bani multi, cadouri ce pot fi simbolice/hand made etc.

    • Sinziana says:

      Cadourile pentru copii pot fi foarte scumpe, si e bine sa ai un stoc, pentru ca stii clar ca vei avea nevoie. E ca si cum iti faci stocul de alimente – acelasi principiu.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cum sa economisesti cumparand cadouri de la reduceri at .

meta

