Intrerupte si calde

October 19, 2015 § 2 Comments

iarnaLa Praga am adulmecat iarna. Asa cum in unele zile de vara eu simt adierea toamnei, asa si toamna simt zvon de iarna. Sa-I spunem previziune meteo? Imi plac zilele gri – iar astazi se intampla sa fie una dintre ele. Cand e gri, ai doua optiuni: ori te inconjori de crizanteme parfumate, aprinzi o lumanare, doua, trei si pui pe foc o supa sau… te bagi la loc sub plapuma cu inca o cafea fierbinte si visezi.

christmas

La ce visez eu? La o iarna ca in povesti. Imi place iarna mai mult decat vreau sa recunosc. Imi place sa adulmec zapada inca de dinainte sa cada. Imi plac puloverele de lana sau de casmir, cizmele comode si confortabile, confortul unei paturi groase si a botosilor impletiti de mainile miraculoase ale mamaitei, mirosul de portocale sau mandarine, serile cu prieteni si vin fiert si cate o placinta. Iarna parca alung gandurile negre si fac planuri pentru: ghetute de Mos Nicolae, un cadou razlet, o punguta cu bunatati daruita unui om nevoias, o bataie cu zapada, o zi la ski.

Iarna inseamna pentru mine Rusia – nu mi-e clar de ce, pentru ca nu am ajuns pana acum in Rusia, dar probabil o asociez cu un frig napraznic. Inseamna cozonac pus la dospit si toate amintirile mele despre cum mamaia a copt niste sute de cozonaci la viata ei. Mers prin zapada care scartaie sub apasarea pasilor, ici-colo cate un petec verde intr-0 mare de alb. Covrigi. Ciocolata calda si colinde. Un somn greu, profund si taitei cu lapte si scortisoara la trezire.

Chiar sunt o rasfatata a vietii si multumesc pentru asta.

tren

§ 2 Responses to Intrerupte si calde

  • Si mie-mi place mult iarna, pentru toate motivele enumerate de tine si alte cateva. Totusi, am o problema iarna, racesc mai rapid ca toata lumea, iar daca ies la munte, in 5 minute sunt un cub de gheata, de nu ma mai pot misca deloc. Dupa doctori sufar de boala mainilor si picioarelor reci (si vara le am la fel), dar parca tot nu-s multumita de ce aud.
    Eu de cateva zile visez la o camera cu o vedere precum asta: https://www.facebook.com/video.php?v=1071750509524996&pnref=story Sper sa am parte de ea in decembrie/ianuarie, macar o zi, ah, as da orice pentru o astfel de zi…

  • Sinziana says:

    Oh doamne, cum arata camera din link! Cam asa ceva visez si eu… Si ca sa raspund la intrebarea din imagine, da, eu as iesi din casa. 🙂 La o bataie cu zapada sau la o plimbare rapida sau ca sa construiesc un om de zapada. Dupa care as face un dus fierbinte si m-as baga la loc sub plapuma cu un ceai sau un vin fiert…
    Referitor la circulatia defectuoasa, te inteleg. Nu stiu daca stii, dar alimentele iuti te ajuta mult – ghimbir, ardei iute, paprika, hrean, cuisoarele, boabele de piper. Ele incalzesc enorm sistemul de circulatie. Sa incerci!

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Intrerupte si calde at .

meta

