Despre starea de bine

August 3, 2015 § Leave a comment

Am mai povestit aici despre acea perioada aproape ireala din viata mea in care simteam ca totul merge ca pe roate, eu aveam energie nelimitata si daramam munti cu entuziasmul meu. Perioada aceea a trecut si mi-a fost tare greu sa inteleg ca nu mai sunt ce-am fost si probabil nici nu voi mai reveni la acea Sinziana… dar… poate ca o sa ajung la o versiune mult, mult mai buna a ei. 🙂

Ma simteam prinsa in niste… liane de care nu stiam cum sa scap. Nu prea ma puteam misca din loc, dar pe masura ce ma adanceam in mlastina aia, furia ca nu voi mai iesi niciodata la lumina, disperarea de a fi bine din nou puneau stapanire pe mine. De fapt, lianele erau doar convingerile mele auto-limitative. Ma pricepeam foarte bine la un lucru… sa ma tin pe loc, sa pun si mai multa greutate si presiune pe mine, ca sa ma afund si mai tare in mlastina. Si desigur ca vedeam realitatea cu ochelarii pe care eu singura mi-I alesesem.

In realitate, in perioada mea de wonder-woman de acum cativa ani reuseam sa fac mult mai multe, cu mult mai putin. Nu aveam asa de multe resurse ca acum, nici atat de mult sprijin, orizontul imi era cu siguranta mai limitat, si totusi eram o forta de neoprit. Secretul? Ratarea si insuccesul nu erau optiuni reale pentru mine. Desigur, ma gandeam ca poate nu o sa obtin bursa la master la Londra, m-am dat de ceasul mortii si cu licenta, dar in realitate astea erau mofturi, eu stiam una si buna: o sa reusesc, orice ar fi. Imi spuneam obsesiv, de fapt traiam acest adevar: orice s-ar intampla, va fi bine.

Si acum revin incet-incet la aceeasi stare de gratie, dar cu niste ani de experienta in spate. Abordarea cea mai potrivita? Asteptari cat mai mici. Si prin asta nu vreau sa spun aspiratii marunte, vise in alb-negru, ci doar atat: fac tot ce depinde de mine, dar nu ii mai incarc pe altii cu proiectiile mele. Astept sa vad ce mi se intampla, lucrez cu ceea ce am la indemana, stiind in acelasi timp ca ma voi descurca perfect in orice situatie. Acum mi-e clar… eu sunt genul de om care poate scoate din cuptor o minunatie de desert dintr-un ou, lapte, zahar, faina si unt, dar produc o opera de arta si daca imi dai pe mana piure de maracuja, beurre sale si marsala. Cu alte cuvinte, fac fata cu brio oricarei provocari, fara stress si presiune… dar cu mult zambet si credinta de neclintit ca totul este si va fi bine.

 

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Despre starea de bine at .

meta

