Marea, marea

August 5, 2014 § Leave a comment

marea
Zile cu prea multe de facut, din care reusesc sa fac prea putin. Ceasul meu intern spune ca asta e vreme de lenevit, de visat cu ochii intredeschisi, de sorbit carti si pahare de sangria, de piele mangaiata de rochite de in.
Dar uit ca eu am iesit de mult din paradigma scolii, ca nu mai sunt fetita care cauta instinctiv cartea de cum deschidea ochii dimineata. S-au dus zilele de vara lenese cand tot ce auzeam de afara erau gugustiucii dupa-amiaza si motorul ambalat al cate unei masini.

Si totusi… vad cu ochii mintii terasa pensiunii Perla de la Sulina… E dimineata, soarele e deja de cateva sulite pe cer si noi ne infruptam dintr-o salata de icre pe paine prajita. Anticipez cu toate simturile marea mea draga din coltul asta de lume. Nici o mare nu mi se pare atat de frumoasa ca Marea Neagra si putine amintiri imi sunt asa dragi precum vacantele noastre la mare, mereu atat de scurte.
As vrea sa am timp infinit pentru a sorbi minunata Sulina. Strada 1 si Strada 2, poate la fel de darapanate cum le-am lasat acum cativa ani. Chioscul unde se vand lipii unsuroase, dar atat de bune si iaurt de baut, cel mai racoritor.
Am auzit ca nu mai sunt microbuze care sa te duca pe plaja, ci taxiuri. Imi imaginez niste masinete incinse de soare si pline de nisip. Si totusi, e atata pitoresc in toate astea.
Si apoi marea, pe care o zaresc, o miros dinaintea lastarisului. Nisipul atat de fierbinte, pe care il urasc si pe care ma straduiesc sa nu il ating, desi ma afund incet incet in el.
Marea mea neincetata, pe care nu am tradat-o niciodata.

Si barul acela unde poti sa mananci diverse, sa bei bere Ursus si Timisoreana si sa joci table. Ma si vad, cu pielea incinsa si capul usor ametit, sorbind o bere si incercand sa nu imi frec prea tare talpile pline de nisip de podea… 😀
Alaturi e taraba aceea unde se face peste la plita, cu mujdei si mamaliga. Simplu, atat de simplu si atat de bun!
De cativa ani am alaturi de mine acelasi chip drag. Astea sunt momentele nemuritoare, atat de simple si rotunde, precum bulele dintr-o bere foarte tare si foarte acidulata.

noi doi

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Marea, marea at .

meta

