1 August

August 1, 2014 § Leave a comment

Astazi este ziua nationala a Elvetiei, dar eu m-am hotarat sa lucrez. Ba chiar mi-am luat catrafusele si m-am aventurat catre birou. Strazile orasului sunt goale, miroase a liniste si a gol. ADOR asta. Nu ca Geneva ar fi un oras prea aglomerat sau asurzitor… dar un oras gol pe marginea unui lac intr-o zi de vara cu lumina de miere… ei, asta e o imagine demna de privit.
Azi-dimineata cand am luat tramvaiul muntii pareau calmi, copacii nu mai erau indoiti sub greutatea ploii si ma gandeam: ce dimineata perfecta pentru alergat. Nu mai bine stateam eu acasa, imi beam cafeaua citind diverse si imi mancam merele rase, dupa care ma duceam spre padure in pas alergator?
Ei bine, am ales sa merg la serviciu si bine am facut: azi am POFTA sa lucrez, sa elimin tot balastul, sa tai totul de pe lista de to-do.

Trec prin faze. Perioade in care sunt avida de citit beletristica alterneaza cu alte perioade in care nu ma pot atinge de nimic ce aduce a literatura, nimic nu imi face pofta. Perioade in care as manca 2 oua moi in fiecare zi – bineinteles ca nu fac asta; apoi aceleasi oua imi fac o greata de nedescris si trec luni de zile pana cand le pot inghiti din nou. Faze in care sunt a working machine , rezolv totul cu eficienta si entuziasm; si perioade in care creierasul meu are nevoie de ceva mai mult ulei ca sa ruleze.

De fiecare data cand apas ‘publish’ pe butonul de jos, am mari indoieli. Pana la urma ceea ce scriu nu mai conteaza nici pentru mine, altfel mi-as fi recitit zecile, sutele de insemnari facute de-a lungul anilor in jurnale, carnete si aiurea pe internet. Dar nu, eu nu pot privi trecutul direct in fata, de cele mai multe ori il gasesc lipsit de stralucire. Si atunci de ce scriu? Pai, pentru ca o carte numita ‘Writing down the bones’ mi-a ordonat sa fac asta, argumentul fiind ca atunci cand vrei cel mai putin sa scrii, acela e momentul in care devine imperativ sa scrii.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading 1 August at .

meta

